Forum > Demolåtar

Dividend - Tiggerskan Manuella, nu sjungen av Marre

(1/6) > >>

Dividend:
KLAR VERSION (?) MArre har sjungit in Manuellas dikt skriven av maken. Det blev fint :)

Välkomna att såga och klaga!

Här är texten:

"Gud skapade änglarna
en av dem var så vacker att de andra änglarna avundsjuka kastade ner henne på jorden.

Jag skulle vilja vara en tår i din handflata
smälta i solen, förångas
och sedan återvända till himlen och säga till de andra änglarna att:

jag har hittat en ängel även här på jorden
som är mycket vackrare än ni
och som jag vill dela mitt liv med"

---------------------
Ny version klar för sång, lyriken är skriven av Manuellas man när de var yngre. Troligen blir sång inspelad ikväll, oavsett mottar jag gärna tankar om kompositionen. klarinetten motsvarar (mer eller mindre) sångmelodin. Artikeln för intresserade som skapade de starka känslorna:

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/utdrag-ur-en-tiggardagbok/

Skrivelser från igår, ang det första utkastet:
-------
Blev beklämd och ledsen efter att ha läst en artikel i expressen. Mår inte så bra sedan några månader, har noll kraft. Det krävs starka känslor nu för att jag ska skapa musik.

jonnerstone:
Japp, man blir beklämd. Jag tror vi alla har råd att skänka några kronor då och då. Jag ger alltid bort alla småpengar som ligger i fickan, det blir några guldtior, nån femma och lite enkronor beroende på vad man har i fickan. Det är hemskt hur utsatta dom är  :(

Din låtidé då. Vemodet lyser genom och det är gripande. Hög potential. Kan man få bort känslan av att det är superkvantiserat och få lite mer liv och känsla i det så hade det varit lysande.
I mitt tycke hade det även varit snyggare och mer effektfullt med en vacker synthpad istället för stråkar, men det är jag det.  :)

Hoppas du mår bättre snart!

Micke

Plinka:
All kraft och kärlek till dig vännen! Hoppas du tar dig upp ur djupet.
Fördelen med djupet är väl då att det kan komma fram sånt här vackert vemod också...
Tycker du har något riktigt, riktigt vackert här, jo jag är svag för sånt här.
 Hoppas att du när du jobbar vidare på den behåller känslan av det här enkla, det räcker med detta pianot och någon stråke, kanske en cello?

bjurte:
Japp vackert och vemodig och alldeles för kort.. ;)
Och jo det är grått och tungt nu, men det vänder ska du se.

zzeb:
Vackert och vemodigt, håller med de andra.
Ja, ska vi nu fira Jul och kalla oss kristna får vi för tusan också visa respekt för de som är mest utsatta.
Tycker man gör det väldigt enkelt för sej genom att svartmåla alla tiggare som kriminella.
Krya på dej!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion