Forum > Demolåtar

Dividend - Tiggerskan Manuella, nu sjungen av Marre

<< < (4/6) > >>

1up:
Låter bra, stämningsfullt sjunget. :)

Kommer texten upp vore det toppen.

mahan:
Tjou!
Låten växte till sig med sången, blev lixåm en helt ny låt.
Den inbandade sången är säkert första tagningen, en mycket svår melodi och kräver nog några tagningar till för att sitta perfekt.
Och bara leaden sitter så kunde en stämma här o där lyfta låten ännu mer.

Bra collab o fint jobbat! :)

h.   johan

Dividend:
1up. Tack för lyssning. Texten är uppe!

mahan: Marre har en sångstil där hon glider på tonerna, något som kan missuppfattas som falskt Det är 3dje tagningen.
Inga stämmor på den här. Det är ingen rock-låt.

Tack för lyssning!

Emulator:
Vemodigt så det förslår.

Smakmässigt känner jag att det är några toner för mycket för vemodet i pianospelet. Det drillar lite vackert, men kanske lite för ofta för min smak, jag tror det skulle vara mer suggestivt vemod om det inte drillade lika ofta.

Som mahan är inne på (och jag varit inne på förut) så behöver nog en sån här svårsjungen melodi sjungas fler gånger innan sången sitter limmad. Glissando är skitsvårt att få till även för bra sångare, speciellt i och med att hjärnan hos en lyssnare tycker när "rätt" ton skall uppnås.

Låt sången gå på repeat i duschen i en vecka så tror jag att den kommer sitta som hansken.

PErsonligen skulle jag gärna höra att alla melodier från instrument slocknar när marre sjunger, så inget konkurrerar, men det är ju tycke och smak.

KOmpositionsmässigt är det topp!

/T

och god jul btw!

Marruschkka:
1up, EMU och Mahan, tack för feed back :rolleyes:

Det var inte 3 tagningar utan minst 8, samt tonartssänkning på det! Jag hade helt klart mycket svårt att hitta rytmiken i sången till det böljande havet av toner nedanför mig, men jag tyckte till slut att jag hittade den, och sångmelodin är Divis koncept här.
Efter att ha lyssnat ca 10 ggr på den här nu efteråt  så känner jag att det antagligen är det optimala jag kan prestera på detta fantastiska stycke, jag sjunger rent som jag uppfattar det, men tonerna glider som strömmar under, något som kan uppfattas som lite dissonant och experimentellt på sina ställen. Men jag tycker det är spännande så ändå! Verkligen inte förutsägbar musik detta, och jag gillar svåra utmaningar :P Pop är a piece of cake jämfört med detta, prova själva ;)

Jag låter mej nöjas nu. Per är oxå nöjd.

Kanske det kommer en dag när jag säjer till mig själv: " men nuuu...j-r kom jag på hur jag ska sjunga ännu bättre på denna"!!

Tack Per för ännu ett fint collab, dina prylar är outstanding som vanligt :wub:

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion