Nu har jag lyssnat i lite bättre grejor. Gillar verkligen hur trummorna och basen låter tillsammans. Det har du verkligen fått till.
Din kompgura blir jag inte riktigt kompis med. Den funkar bättre när man hör den tillsammans med sången men det är något med den som gör att den sticker ut så att säga. Kanske är det bara det att den ligger lite för högt i mixen. Du är producent, du bestämmer.
Jag håller lite grand med Wernborg om solot. Andra delen borde kunna göras lite bättre.
En kanonlåt är det i alla fall. Det skall bli väldigt intressant att se/höra det slutliga resultatet.
Mvh
Lazarus
Tjubalou !!
OBS ! Vill bara påpeka att detta inte är menat som testosteronstint gå upp i försvarsställning och jag vet bäst o.s.v. OBS !!
OBS ! Jag vill bara förklara vad jag tycker och känner och ska ses med glimten i ögat

OBS !!
Först, ja det blev lätt att mixa in bas och trummor, då grundmatrialet var så pass bra/lättarbetat.
Detta gäller för övrigt allas pålägg jag fått in. SNYGGT JOBBAT !! Underlättar verkligen för en 'Hjul-Stressad' Tomte som mig.
Så till mitt tyckandes ang. Synkoper och solon..
Mig stör det inget att en kompgitarr spelar synkoper mot rak bas o trummor, möjligtvist att en liten cymbal skulle kunna vara med och markera !
Vi talar trots allt bara om 2 bryggor a' cirkus 30 sek. Det borde låten tåla och jag tycker det låter snyggt.
Trots allt är detta bara en 'grov' mix, den kommer garanterat att sjunka ner en aning när leadsången kommer på plats..

Snubbel på Solot ?? Vet inte om jag känner det ?? Är väl för omusikalisk..

Jag kan höra något abrupt klipp där i mitten(vid övergång från den spruckna Stratahalsmicks delen och den mer distade)
Men jag gillar solot som helhet, sedan tror jag att när alla Ahhh-Ohh:anden kommer på plats och jag fått lägga på något 'psykedeliskt' delay
så kommer det låta fin-fint (och om sanningen ska fram, vete fanken om jag hinner) jag menar att mixa en leadstämma och 2-3 stämmor
är en sak, nu har jag minst ett tjog röster att ballansera (sug på den ni !!

) det kommer ta sin lilla tid. pust...
Så tycker jag /Bjurte