Emu: Tackar särskilt för utförliga synpunkter! Ändrade lite sedan du skrev efter dina anvisningar bl a. Velocityn i vänsterhanden har jag dock inte kollat upp ännu. Ska bli! Idén med "tre små gum-mor" på trumma och bas låter kul och skall testa även detta. Kanske finns originalmelodin kvar i minnet i den mer utsvävande andradelen då jag nu fimpade en förvirrande extratakt efter mellanspelet? Låten var mest ett hastigt mellanspel, då det för en gångs skull endast tog några timmar att ställa samman. Men visst utbyggnad med en evil jazzman och sax vore inte fel alls! Får ligga sömnlös och grubbla på detta.
zzeb: Jo, lite kul att latja runt och förstärka(?) spänningarna i denna välkända melodi. Pianot är Alicia Keyes. Nåt mer omtag blir det. Tackar zzeb!
Mahan: Kul att du bjussar på dig själv och dina minnen från sextiotalet av denna! Visst är det en ringdanslåt. Dottern hävdade bestämt att den sjungs runt midsommarstången! My fault i såna fall men bra att den är jullåt i dina hemtrakter. När det gäller traditionella (folk-)sånger så har väl kyrkan lagt beslag på en stor skatt (snacka om stöld från upphovsman/-kvinna!). Just denna var väl för glad att göra om till psalm? Thnx Mahan!
Marsall: Crazygura?

Jo, halvtonstegen i pianots vänsterhand i slutet på refrängerna skulle kunna förstärkas med en virvlande gura, tror jag. Thnx mate!
Wernborg: Måste nog hitta ett stick först om en akkegura skall äntra scenen. Tycker alltid det är knepigt få akkegura och piano att samsas. Om pianot stillsamt ligger på ackorden kanske... Stolpigheten är priset man får betala om man inte heter Dividend eller är lika flyhänt som vissa andra

. Det blir någon till några takter i taget och sedan pilla på de kända midiparametrarna. Har någon plugg som har en humanize-algoritm som jag aldrig riktigt kommit till tals med. Wellcome to the machine liksom... Har iofs en arbetskamrat som är riktigt bra på jazzpiano. Kanske kan be henne och dessutom ringa en vän stämma. Försökte gasta in nån vers men fockade mig själv genast. Lät för bedrövligt. Tack W för bra synp!
MaxB: Tack Max. Kul att du tycker så!