Forum > Demolåtar
Julsamarbete - med några Kontrollrummare
bjurte:
--- Citat från: zzeb skrivet 11.12.2014, 01:02:37 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 10.12.2014, 11:40:41 ---
--- Citat från: zzeb skrivet 10.12.2014, 11:24:53 ---Har spånat på en allsångsmelodi till refrängen. Laddar upp inspelning ikväll.
--- Slut citat ---
Kul m progress. Wernborgbas kommer oxå att göra stor effekt på helheten.
--- Slut citat ---
Nu har jag laggt på allsångsrefrängen. Får se om ni tycker den duger.
--- Slut citat ---
Låter skitbra, och din kompgitarr tycker jag appselut ska vara den ledande komp-komponenten, härligt minimalistisk på ett snyggt sätt och skitbra sound.
Det som oroar mig lite är att 'bara' är 12 dagar kvar till 'DoppareDan' och dessa dagar brukar ju kunna vara rätt hektiska ändå.. :o
Vi måste komma igång nu.. ;)
Wernborg:
Ja lite bråttom.
Ska zzeb kanske själv bestämma formen och därefter lägger Lazarus trummor så blir det grunden alla utgår från.
Blir till stor Lazarus som bestämmer groove och dynamik på det sättet, men det kanske är ok?
What say you?
zzeb:
Ja ska det bli nån riktig Julafton så läre väl alla Tomtar få sätta igång att jobba.
Återkommet senare ikväll när jag har tid att sätta ihop grunden.
Lazarus:
--- Citat från: Wernborg skrivet 11.12.2014, 19:22:57 ---Ja lite bråttom.
Ska zzeb kanske själv bestämma formen och därefter lägger Lazarus trummor så blir det grunden alla utgår från.
Blir till stor Lazarus som bestämmer groove och dynamik på det sättet, men det kanske är ok?
What say you?
--- Slut citat ---
Jag ligger i startgroparna. Så fort jag får en fil med den färdiga strukturen sätter jag igång.
Med vänlig hälsning,
Lazarus
zzeb:
Lazarus,Wernborg, HasseFX, MaxB, Bjurte,
Ja då har jag hastat ihop en låtstruktur. Beskrivning, ackord och länk till wav fil finns i första inlägget i tråden.
Hoppas den funkar för er.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida