Forum > Demolåtar

MaxB - It will get better - annan bas och Lazarus på trummor!

<< < (3/5) > >>

equality:
Nej du behöver inte nån ny musikdator, låter perfekt det här. Smäktande refräng för vajande tändare med imponarande jobb på trummor och elgura, inte riktigt min mammas gata men jäkligt bra låter det.

mahan:
Tjou Max!
Denna har ju vuxit till sig sen jag senast lyssnade.
Arret e bra och liret sitter fint, Det som lite känns onödigt är percussions instrumenten som kommit till bland trummorna typ bongos och trädpinnar...

Sen kommer vi till mixen och där kanske du kan slänga in lite jobb vid mixerbordet, Här några synpunkter:

- basens sound e väldigt mellanregistrig nu och låter klen o kall och fyller inte helt sin uppgift som stöd åt låten. Kanske sök ett fetare sound eller så testa skära bort av mellanregistret så borde det åxå hjälpa.

- stämmorna väldigt blyga, släpp fram dem lite mer
- är det nåt typ trumpeter som lirar i bakgrunden? Eller kanske jag bara inbillar mig. Men om så är så lyft upp dom, låter lite Beatles om det hela.

Närmar sig slutrakan detta, lite skruvande och du har den.

h.   johan

Bass:
Tja är i Thailand o kan inte lyssna!
Kan du inte posta direktlänk till låten. Flash fungerar inte så jag ser inte länken

MaxB:

--- Citat från: Bass skrivet 27.12.2014, 13:06:43 ---Tja är i Thailand o kan inte lyssna!
Kan du inte posta direktlänk till låten. Flash fungerar inte så jag ser inte länken

--- Slut citat ---

http://max.shivas.se/music/Bass_ItWillGetBetter_MaxB_v5_DrumsBass_oz.mp3

HasseFX:
Fin låt är det ju!! Gillar det lite mer stökiga i arret och bra pondus i kompet i denna version som stökigheten kontrasterar snyggt emot.

Jag är en sucker när det gäller Max sång  :wub:  men i denna ett stort minus för de för höga tonerna i "It will get better..."! Jag får ont i halsen av att bara lyssna på det och det förstör helhetsintrycket! Gör något falsettigt, dubbat, stämmor eller vadsomhelst :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion