Forum > Färdiga produktioner
RIKKI/DIVIDEND/MARRUSCHKKA-RISE (NY version 27/1-15)
Dividend:
--- Citat från: Emulator skrivet 26.11.2014, 00:52:53 ---Lyssnar.
Snyggt stycke, som låter svårsjunget. Rösten är bra, kraftfull och utrycksfull, MEN, som jag skrev i Bjurtes låt, och som Wernborg skrev, så känns den sjungen tidigt i processen.
Det låter lite trevande och sökande. Med din kraftfulla röst så tror jag att du skulle tjäna på att repa in den en massa gånger, så den sitter rejält i ryggmärgen, och sen golva Per med en grym sånginsats som den på Bjurtes.
Med tanke på intensiten och styrkan i rösten har jag inget problem med att det händer massa saker instrumentalt bakom dig. Du är så stark att krusidullerna inte ens kommer i närheten av att störa =)
Så, bra start, men jag skulle ändå vilja höra dig sätta denna efter att ha sjungit en i duschen, i bilen, tja, efter att ha lyssnat till den 400 gånger i iPoden eller så.
--- Citat från: Emulator skrivet 26.11.2014, 00:52:53 ---Lyssnar.
Snyggt stycke, som låter svårsjunget. Rösten är bra, kraftfull och utrycksfull, MEN, som jag skrev i Bjurtes låt, och som Wernborg skrev, så känns den sjungen tidigt i processen.
Det låter lite trevande och sökande. Med din kraftfulla röst så tror jag att du skulle tjäna på att repa in den en massa gånger, så den sitter rejält i ryggmärgen, och sen golva Per med en grym sånginsats som den på Bjurtes.
Med tanke på intensiten och styrkan i rösten har jag inget problem med att det händer massa saker instrumentalt bakom dig. Du är så stark att krusidullerna inte ens kommer i närheten av att störa =)
Så, bra start, men jag skulle ändå vilja höra dig sätta denna efter att ha sjungit en i duschen, i bilen, tja, efter att ha lyssnat till den 400 gånger i iPoden eller så.
det kommer ta den från good to great.
mixmässigt låter allt bra tycker jag.
gött!
--- Slut citat ---
det kommer ta den från good to great.
mixmässigt låter allt bra tycker jag.
gött!
--- Slut citat ---
JAg har tvingats kärleksfullt att då henne attt sjunga den a multiude of times. Hennes röst är inte av denna värld!
Det kommer en ny version. : Tack Emu...
Dividend:
Jag skriver i den gamla tråden. Maria kommer att sjunga in Rikki text igen.
Just nu undrar jag bara om låten låter. Mycket av det mörka, basfiolerna och så kan ta bort vid insjungning.
Vad tycks?
Dividend:
Jag skriver i den gamla tråden. Maria kommer att sjunga in Rikki text igen. Maria och Rikki medverkar ännnu inte i detta projekt
Just nu undrar jag bara om låten låter. Mycket av det mörka, basfiolerna och så kan ta bort vid insjungning.
Vad tycks?
Rise
rise
breaking through,
emerge into the morning light
from dark, warm soil
break free
rooted always in earth
reach
stretching toward the sun
bending with the breezes that flow
dancing in the rainfall
drinking life
found in drops of dew
open petals unfolding reveal the heart
tendrils of spirit unfurling
tasting the wind, the sun, the rain
welcoming bee and butterfly
lovers bringing life
Sow
bloom spent,
sowing the fruits of nurture
casting, into the soil from which you rose
seeding the future with promise
one bringing many
(casting, into the soil from which you rose
one bringing many
casting, into the soil from which you rose
one bringing many)
pass
making room
new blooms breaking through
emerging from dark, warm soil
gone and not gone
ever ongoing
rise
breaking through,
emerge into the morning light
from dark, warm soil
break free
rooted always in earth
reach
stretching toward the sun
bending with the breezes that flow
dancing in the rainfall
drinking life
found in drops of dew
lovers bringing life
gone and not gone
ever ongoing
rise
[/quote]
mahan:
Tjou Per!
Innan jag kan kommenera måste jag fråga en sak,
är detta en ny verion på låten som finns i trådbörjan eller är detta ett nytt alster?
h. johan
Marruschkka:
Hej Mahan, det var den gamla du lyssnade på, kolla i trådhuvudet, jag lägger nu in en rykande ny version från idag på 10 minuter!
Per ska skala ner den för sång som jag inte sjungit in än, men det är verkligen lovande, det man hör :rolleyes:
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida