Forum > Färdiga produktioner

RIKKI/DIVIDEND/MARRUSCHKKA-RISE (NY version 27/1-15)

<< < (7/8) > >>

mahan:
Tjou Marre,
ska bli kul att få lyssna på detta med sång, så jobba på! :D

h.  johan

Dividend:
Orora dig inte Mahan, det blir nog bland det bästa jag lagt ut på kr :) Jag skriver dessutom sångmelodierna, Marre ser mig som en mästare på melod-skapande.

Marruschkka:
Ja, den här väntar på nya fräscha sångspår! Levereras inom kort :D

Marruschkka:
Ny version i trådhuvudet!

Vår amerikanska musikvän Rikki har skrivit texten.
Divi har tonsatt den och mixat ihop.
Jag, Marre har sjungit.

En ny mycket utvecklad version på 8 minuter och delvis ny sångmelodi (gjord med viss möda men jag älskar stycket och Per har lagt ner ca 1 vecka på denna :wub:),  finns nu som blev klar(?) ikväll.

/Marre Marruschkka

mahan:
Tjou på er!
Har varit jättekul att få följa med utvecklingen av detta snygga alster, som ett årgångsvin som blir bara bättre med tiden.
Tycker allt sitter perfekt, och eftersom 8 minuter inte en gång kändes lång så betyder det att arret sitter snyggt.
Den instrumentala delen låter fantastisk, händer hela tiden nåt men inte för mycket och så har vi Marre som kronar hela stycket!
Det konstiga med denna låt är att jag märker att foten lixåm stampar takten och det brukar inte hända då det gäller klassisk musik, men Per har lyckats i sitt arr med att överföra rytmiken väldigt fint utan att använda sig av perkusions instrument.
Sång o text sitter fint, jättesvår melodi som du klarar fint Marre,  låter kanske lite pressat på dom delar där melodin åker lågt ner i registret. Och stämmor gillas alltid!
Snack delarna sitter fint men soundet kunde vara lite annorlunda än själva sångsoundet, testa t.ex med att skära rejält på nedre registret och lägg till nåt typ delay/reverb kanske.

Snyggt collabbat igen, gillas! :)

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion