Forum > Färdiga produktioner

RIKKI/DIVIDEND/MARRUSCHKKA-RISE (NY version 27/1-15)

<< < (5/8) > >>

Plinka:
Hej Mästerkatter!
WOW. Mitt första intryck är att Marres ståtliga röst passar klockrent till detta stycke. Harmonierna och arret är också väldigt vackra,
bitvis lite svårt för en vanlig enkel noobhjärna att hänga med på. Och nästa reflektion är att det måste vara svårsjunget, med komplicerad melodi och tempoändringar. Eller snarare svårt att lära sig melodin och växlingarna.
Men jag tycker att arret känns klart, och Marre gör bra ifrån sig med sin snygga vibratoröst och snygga stämmor...ska jag vara petig är jag inne på samma spår som Wernborg, att du Marre kan låta aningen osäker på melodin på något parti...

Vid 68 låter det som att det klippts i sångspåret.
Mixen är överlag balanserad och bra, lyssnar i mina mixningslurar nu, och tror att reverbet funkar bra, det ska inte vara mer i alla fall, snarare något mindre. Detsamma gäller delayet.

Nu har jag lyssnat två gånger, vid nästa lyssning kanske man tom kan lyssna på och analysera Rikkis text!  :D
Plinkplink och kram på er!

Marruschkka:
Jadu Plinka :wub:....du känner mig, och märker av småprylar som vi sångare får dras med ;)
Visst var det så att jag klippte i spåret  vid 00:68  för omtagning där den sista tonen blev avkortad med nån mikrosekund och en aningens kortare i efterklang, jag lyssnade igenom helheten ett antal gånger och det störde mig inte så  så det fick passera för mig, och Per har inte reagerat på den passagen.Bra det :) Men om han nu tycker det ska ändras, må det ske.

Tack för dina vässade öron och beröm fick jag oxå ;)

Annars sjöng jag rakt igenom detta väldigt svårsjungna stycke, hittade lite inspiration av Sting-melodier som hjälpte mig på vägen, bara som inspiration då.

Jag är ändå väldigt nöjd med hur det blev, jättesvårt och  roligt att sjunga på, utmaningar is tha shit :P :wub:

Tack oxå Marsall för fina ord!

Bjurte, tack för ditt engagemang och kunnande, du behövs alltid :D

/Marre

mahan:
Tjou igen!
Nu e de riktigt fin balans mellan både instrument och sången.
Detta är som att kolla på ett abstrakt postmodernt konstverk, man begriper absolut ingenting men ändå tittar man gärna och hela tiden hittar man nya detaljer.
Tillika låter låten som ett sammelsurium av instrument hit o dit, men ändå finns där en osynlig röd tråd som gör att intresset hålls uppe och man e lixåm bara nyfiken att veta hur det fortsätter.
Och Marre, du e en riktig baddare att hitta melodier till ett sånt svårt men snyggt musikstycke som bygger just på dessa okonventionella harmonier och tongångar.
Och jag tycker Per att du har lyckats fint med att borsta bort det där österländska som förr alltid kryddade dina alster. Dom var och är ju åxå väldigt fina stycken i sin genre men detta känner jag bättre för. Mixen och liret är toppen och som sagt, Marre på sång är pricken på I:et :)

h.   johan

Emulator:
Lyssnar.

Snyggt stycke, som låter svårsjunget. Rösten är bra, kraftfull och utrycksfull, MEN, som jag skrev i Bjurtes låt, och som Wernborg skrev, så känns den sjungen tidigt i processen.

Det låter lite trevande och sökande. Med din kraftfulla röst så tror jag att du skulle tjäna på att repa in den en massa gånger, så den sitter rejält i ryggmärgen, och sen golva Per med en grym sånginsats som den på Bjurtes.

Med tanke på intensiten och styrkan i rösten har jag inget problem med att det händer massa saker instrumentalt bakom dig. Du är så stark att krusidullerna inte ens kommer i närheten av att störa =)

Så, bra start, men jag skulle ändå vilja höra dig sätta denna efter att ha sjungit en i duschen, i bilen, tja, efter att ha lyssnat till den 400 gånger i iPoden eller så.

det kommer ta den från good to great.

mixmässigt låter allt bra tycker jag.

gött!

Dividend:

--- Citat från: mahan skrivet 22.11.2014, 23:42:34 ---Tjou igen!
Nu e de riktigt fin balans mellan både instrument och sången.
Detta är som att kolla på ett abstrakt postmodernt konstverk, man begriper absolut ingenting men ändå tittar man gärna och hela tiden hittar man nya detaljer.
Tillika låter låten som ett sammelsurium av instrument hit o dit, men ändå finns där en osynlig röd tråd som gör att intresset hålls uppe och man e lixåm bara nyfiken att veta hur det fortsätter.
Och Marre, du e en riktig baddare att hitta melodier till ett sånt svårt men snyggt musikstycke som bygger just på dessa okonventionella harmonier och tongångar.
Och jag tycker Per att du har lyckats fint med att borsta bort det där österländska som förr alltid kryddade dina alster. Dom var och är ju åxå väldigt fina stycken i sin genre men detta känner jag bättre för. Mixen och liret är toppen och som sagt, Marre på sång är pricken på I:et :)

h.   johan

--- Slut citat ---

Maria följer min komponerade vers (inledningen och slutet), däremellan gav jag henne frihet (i mitpartiet), jag ska nog komponera en sångmelodi i mellan-partiet som är bättre än den som Maria (inte för att den är dålig, men jag har idéer som bör vara bättre än det som sjungs. :)

Jag har inte skrivit något genuint kinesisk på snart 2 år. (förutom vintervisans fiol i min senaste alster, det håller jag på att fixa till, Mahan.)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion