Forum > Färdiga produktioner

Visa om hösten

<< < (4/6) > >>

bjurte:
Lite kluvet här, det låter i.o.f sig rätt hyffsat, men samtidigt lite sterilt, platt och tunt.
Saknar kropp,värme och den mjuka diskanten..
Men Akke ÄR svårt...
Hör med ASTI, han är en hejjare på att fixa bra Akke-sound.. ;)

Roffe H:
Snyggt lirat, gitarrerna är lite för vassa för mina öron, annars härligt med ackegura.  :)
/Roffe H

Henric:

--- Citat från: MaxB skrivet 03.11.2014, 22:05:27 ---Jag tycker ljudet är för tunt. Utan bas eller annat som fyller på i nedre frekvenserna är min bedömning att du plockat bort för mycket kropp från gitarrens ljud.
Men det gäller egentligen de andra rassel-sakerna också. Skulle vilja ha mer träkropp från det mesta i de Afrikanska fotspåren.

--- Slut citat ---

Kan bero på att inget av instrumenten som används på denna inspelning genererar särskilt mycket energi i dom lägre registren - under 100hz är det ganska dött!  B)

Henric

Henric:

--- Citat från: Eddi skrivet 04.11.2014, 11:54:37 ---Snyggt lirat Henric - mixen ska jag inte gå in på - skulle jag få in så här bra ljud skulle jag bli ledsen i ögat på såna som inte gillart :wacko:

--- Slut citat ---

Tack för det!  :rolleyes:

Inget att gråta för, jag är rätt nöjd själv om jag ska vara ärlig - tycker det låter akustisk gitarr i mina öron!  :rolleyes:

Nästa gång acken åker fram ska jag däremot testa en annan variant och sedan jämföra!  B)

Henric

Henric:

--- Citat från: bjurte skrivet 05.11.2014, 11:08:04 ---Lite kluvet här, det låter i.o.f sig rätt hyffsat, men samtidigt lite sterilt, platt och tunt.
Saknar kropp,värme och den mjuka diskanten..
Men Akke ÄR svårt...
Hör med ASTI, han är en hejjare på att fixa bra Akke-sound.. ;)
[/quot

För att vara gjort av en pianist är det oerhört bra tycker jag!  :lol:

Henric
--- Slut citat ---

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion