Forum > Färdiga produktioner
Visa om hösten
Henric:
--- Citat från: Roffe H skrivet 05.11.2014, 14:47:02 ---Snyggt lirat, gitarrerna är lite för vassa för mina öron, annars härligt med ackegura. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Kul att du gillar liret! Ackegitarr verkar vara ett svårt ämne....som många har sin bestämda uppfattning om....
Henric
MaxB:
--- Citat från: Henric skrivet 05.11.2014, 18:54:44 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 03.11.2014, 22:05:27 ---Jag tycker ljudet är för tunt. Utan bas eller annat som fyller på i nedre frekvenserna är min bedömning att du plockat bort för mycket kropp från gitarrens ljud.
Men det gäller egentligen de andra rassel-sakerna också. Skulle vilja ha mer träkropp från det mesta i de Afrikanska fotspåren.
--- Slut citat ---
Kan bero på att inget av instrumenten som används på denna inspelning genererar särskilt mycket energi i dom lägre registren - under 100hz är det ganska dött! B)
--- Slut citat ---
Nog har din akustiska gitarr mer kroppsvärme än vad den tillåts generera i den här inspelningen?
Alatar:
Trevlig låt.
Men undrar, ifall mixen kanske är aningens för ljus? Hmm.. fast å andra sidan... lite osäker... :-)
Plinka:
Mina öron tycker att det är ett krispigt och fräscht ljud du fått till!
Låten då, en skön och trevlig låt, som skulle kunna fungera väl som bakgrundsmusik som Div konstaterade, perfekt till film ja.
För att den skulle lyftas fram mer och stå för sig själv kanske det skulle behövas en text och sång, och förvandlas till en visa...
Och shakern eller fröskidan som kommer in direkt från start, tycker jag inte ska komma in förrän efter typ fyra takter eller så ;)
Marsall:
ackeguran e lite föör in the face dennaq ggr .. Men skön tripp o jag tycker att kläm i lite med en berättarsång så blir det gött" :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida