Forum > Demolåtar
mahan - STUPID
bjurte:
Bra sång och bra körer, oj och där kom refrängen, där hände det mycket minsann, får nog lyssna ett par varv där så jag kan ta in den. ;)
Får lite Medeltidsvibbar och Ronja Rövardotter. av Refrängen..
Jag tycker mig oxo höra att du 'letar efter den frusna jointen'
Tajjt lirat som vanligt.
Gurano:
Låter tajt och bra som det brukar när du är igång. Schyssta instrument och bra sång!
Är inte så förtjust i stycket från 1,09. Du behöver ett tyngre gurasound på sologuran tycker jag - det som börjar vid 2,16.
Gurano
mahan:
--- Citat från: Plinka skrivet 30.10.2014, 08:47:22 ---TJOU Johan!
Gött lirat och sjunget här du! Tungt skönt arr och jag gillar starkt dina körer och den intressanta refmelodin! Mixen och helheten låter bra -ska lyssna igen när jag har mer tid, för nu drar barnen i mig, vi ska på höstlovsutflykt -ha det gottigt så länge!
--- Slut citat ---
Kul att du gav dig tid i höstbrådskan och kul att det gillas!
O visst finns låten kvar att lyssnas på när du e tebaks från höstlovet
--- Citat från: Eddi skrivet 30.10.2014, 13:45:44 ---Härligt med en rocklåt i promenadtakt :D
Jag hängde inte med på texten riktigt men sjunger du om att du önskar få infryst joint?
--- Slut citat ---
Tjou Eddiboy!
Ska slå upp texten i trådbörjan o visst har du hört rätt vad det gäller jointen,
fick för mig att platsen där man bäst kunde "gömma" det olagliga stuffet kunde vara i frysboxen.
Men eftersom jag inte använder så har jag ju inte testat. Så om nån känner för att köra ett test så inväntar jag på hur det funkar :D
--- Citat från: Roffe H skrivet 30.10.2014, 14:41:19 ---Visst, härlig rocklåt, fint gung och skönt gitarrer och snygga körer. Kanoners. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
TAck Roffe för "kanon" kommentaren, det värmer, kul att du gillar!
--- Citat från: Marsall skrivet 30.10.2014, 18:52:40 ---Gillar dina vridningar i låtarna ..Men vill ha gurorna mer in the face.. så din sång får jobba lite.. mitt tycke då :D
--- Slut citat ---
Tjou Marsall, kul att det gillas! Och jo.... ibland blir det vridet och som oftast ännu vrickat och ibland undrar jag själv åxå hur dom alstren kommer till!
Vad det gäller gurorna så satt jag och grubblade på samma sak, ska jag dra upp dom eller ska dom ligga mera bak.
Och eftersom detta inte enligt min åsikt är nåt metallalster så fick dom bli lite mer bak denna gång, kompromisses you see!
--- Citat från: bjurte skrivet 30.10.2014, 18:57:44 ---Bra sång och bra körer, oj och där kom refrängen, där hände det mycket minsann, får nog lyssna ett par varv där så jag kan ta in den. ;)
Får lite Medeltidsvibbar och Ronja Rövardotter. av Refrängen..
Jag tycker mig oxo höra att du 'letar efter den frusna jointen'
Tajjt lirat som vanligt.
--- Slut citat ---
Tjou Bjurte! Man bokkar bugar för den.
Rövarmusik, ja det kan jag väl skriva under, kul att texten får uppmärksamhet och därmed har åxå tydligen ett nytt begrepp angående "gräset" sett dagsljuset.... "frosen joints" :lol:
INNERLIGT TACKSAM ÖVER ALLA SNYGGA KOMMENTARER!
h. johan "the joint"
mahan:
--- Citat från: Gurano skrivet 30.10.2014, 23:06:17 ---Låter tajt och bra som det brukar när du är igång. Schyssta instrument och bra sång!
Är inte så förtjust i stycket från 1,09. Du behöver ett tyngre gurasound på sologuran tycker jag - det som börjar vid 2,16.
--- Slut citat ---
Tjou Göran!
Du har så rätt så... efter många lyssningar har jag åxå tänkt på´t, för klent sound på sologuran och kanske en helt ny ackordgång på den delen. Ska kolla på det stället.
Tack för snygg iaktagelse :)
h. johan
Håkan Nilsson:
Håller med på allas kommentarer om bra låt, gitarrer o sång osv…
Men alla ljuden är lite tunna på nåt vis. Lite för mkt kompressor på alla spår? Det här masterspåret skulle jag vilja testa att mastra genom min Apex EQ-burk.
Edit: Fast när jag skulle få tid vet jag inte. Jag är nog inte bra på det heller…
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida