Forum > Demolåtar
mahan - STUPID
mahan:
--- Citat från: MaxB skrivet 01.11.2014, 15:09:38 ---Härligt med Mahanska influenser. Bäging for the ... WHAT? froozen joint? :wacko:
Kul med alla skiftningar i låten!
--- Slut citat ---
Tjou Maxen!
Takk o båkk för den, kul att det gillas.
Sanningen med den mystiska jointen finns nu uppriven i trådbörjan! :P
mahan:
--- Citat från: Dividend skrivet 01.11.2014, 18:07:30 ---Begging for the frozen joint? :) Kanske hör fel. Bra låt, gillar den studsiga sångmelodin och arret är typiskt dig. Gillar det lite mer duriga anslaget i den här och texten verkar rolig även om jag inte hör allt.
--- Slut citat ---
Tjou Per o tack för lyssning o gillning!
och sanningen med den mystiska jointen finns nu uppriven i trådbörjan! :D
mahan:
--- Citat från: Bribedant skrivet 02.11.2014, 00:44:21 ---Najs. Det går ju att spela den här låten skithögt utan att det låter illa. Snyggt proddat. Finns en anings Pink Floyd - Syd Barret arom på refrängen. Gott hantverk.
--- Slut citat ---
Tjou Bribedant!
Läste först att du kommenterade "går ju att spela den här låten i en skithög" och höll på att kräkas i skrattanfall! :P :lol:
Men efter en andra studering av texten fatta jag vad det var fråga om så jag kan bara buga, båkka o tacka för gillningen!
mahan:
--- Citat från: equality skrivet 02.11.2014, 02:22:17 --- :D Joy eller joint - det är frågan. Mixen lite dov, kanske för mycket comprezzione? Versmelodin är snyggast. Påminner om en grupp jag gillade som hette Boston. Skönt, lite återhållet gitarrsolo fr 2:16 gillas likaså. Fint med call & responsen sen. Körerna solida som alltid. Lite vridna harmisar som funkar. Händer ganska mycket i låten, iderikt och nästan sprudlande. Vad hade Zappa zagt?
--- Slut citat ---
Tjou EQ!
Den stora frågan på KR finns nu besvarad i trådbörjan, hoppas den ger en vettig förklaring. :P
TAckar för en utförlig och positiv kommentar. kul att du gillar!
Zappa...... :D
mahan:
--- Citat från: Marsall skrivet 02.11.2014, 15:37:36 ---Blir bättre o bättre för varje lyss :).....Du har inte tänkt om liiite in the face på gurorna? :D .... skojja :lol:
--- Slut citat ---
Tjou Marsall!
Inga "face" här, testade nog på det men det lixåm rörde ihop sig för mycket.... "less is more" stämmer nog (ibland)
Takk o båkk för lyssning o comments! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida