Forum > Demolåtar
mahan - STUPID
1up:
Tuggar på juste detta. Skön feeling, fredagssväng. :)
spacetrucker:
Fabulösa körer som vanligt ^_^.
Jag gillar gitarrsounderna, speciellt sologuran vid 1:25... måntro det var den Gurano tyckte var för klen :unsure:. Tur att vi tycker olika, skulle bli tråkigt om alla tyckte lika.
Liiite mer tryck i trummorna skulle kanske inte skada... smaksak :rolleyes:
// Space
mahan:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 30.10.2014, 23:29:51 ---Håller med på allas kommentarer om bra låt, gitarrer o sång osv…
Men alla ljuden är lite tunna på nåt vis. Lite för mkt kompressor på alla spår? Det här masterspåret skulle jag vilja testa att mastra genom min Apex EQ-burk.
Edit: Fast när jag skulle få tid vet jag inte. Jag är nog inte bra på det heller…
--- Slut citat ---
Tjou o tack för lyssning o comment!
Detta är bara en tidig mix och inte hunnit eller orkat mastra det ännu eftersom det kommer att ske lite ändringar både sound o lirmässigt. Men sen när vi närmar oss slutrakan så får du gärna testa på mastrering, alltid kul att höra nån annans synesätt på egna låtar! :)
h. johan
mahan:
--- Citat från: 1up skrivet 31.10.2014, 00:04:05 ---Tuggar på juste detta. Skön feeling, fredagssväng. :)
--- Slut citat ---
Tjou 1up!
Tugga du på i lugn o ro men akta så det inte sätter sig i vrångstrupen! :D
Takk o båkk för lyssning o comment
h. johan
mahan:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 31.10.2014, 08:42:30 ---Fabulösa körer som vanligt ^_^.
Jag gillar gitarrsounderna, speciellt sologuran vid 1:25... måntro det var den Gurano tyckte var för klen :unsure:. Tur att vi tycker olika, skulle bli tråkigt om alla tyckte lika.
Liiite mer tryck i trummorna skulle kanske inte skada... smaksak :rolleyes:
--- Slut citat ---
Tjou!
Ja där ser man hur många olika tyck o tryck det finns, så det e inte lätt att hitta den gyllene vägen som alla skulle gilla :P
Men som sagt, hela låten ska ses över ännu... många ggr, så får vi se sen vart den hamnar
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida