Forum > Demolåtar

Gurano - Cello electronica ... nu med elgura mm

<< < (3/4) > >>

MaxB:
Låter som bra byggstenar du plockat fram. Jag har nu inte någon ide eller tips på vad som kan komplettera.

Holgers Tröst:
Du kan nog ta och slänga den, ibland är det bättre att: "kill your darlings".

:lol:

Plinka:
Den är skön -framför allt väldigt fin melankolisk cellomelodi mot den nakna kalla bakgrunden. Tycker att detta är som en liten hösthyllning, och att den skulle göra sig som filmmusik. Kanske skulle du filma naturen och göra en liten filmsnutt till den ;)

mahan:
Tjou Mr G!
Eller kan man kalla dig Mr Xperimenth, snyggt hopknopat
Låter som ett mycket lovande intro till låten som kommer att storma in med metallguror och vassa trummor eller...
Bara att fortsätta

h.     johan

Gurano:

--- Citat från: Roffe H skrivet 25.10.2014, 13:53:13 ---Meditativt och avstressande, låter fint. Tycker ibland att det kan vara skönt med instrumentalt...kanske nåt mer skulle in ungefär efter halva låten?  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Tackar - nu finns det nåt mer  - den blev ca 4,5 minuter

--- Citat från: Eddi skrivet 25.10.2014, 14:13:34 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 25.10.2014, 12:42:05 ---Låter bra som det är, skön stämning och snygga ljud(tycker inte det låter vasst) vilken synth ??
En lugn kvinnostämma på detta och den är klar..

--- Slut citat ---
:lol: det är nog frekvenser över dina öron.....

--- Slut citat ---
Jo lite vass var den nog

--- Citat från: equality skrivet 26.10.2014, 02:00:33 ---Detta var snyggt. Cellon funkar utmärkt.  Behövs inte mer tycker jag. Lite vasst ljud på nån synth ja.

--- Slut citat ---
Vassheten borta tror/hoppas jag. Nu betydligt längre version

--- Citat från: Emulator skrivet 26.10.2014, 02:04:06 ---Lyssnar.

Tycker det låter lovande so far. Lite kluven till cellon. Får tankar på att man kanske kan byta ut den till något mer syntigt, alternativt, syntarna till mer akustiska ljud.

Å andra sidan gillar jag verkligen crossover.

Tror lite som marsall att nån distmatta vore fin. Rätt låg i volym, blytung. ja, det skulle va snyggt. inte för många toner på gitarren.

man får känsla av regna och lite månljus natt eller så. Kanske göra den ett par minuter, gradvis växla in ytterligare element, som gitarren, nån perc/trumdel, och pratsång eller sång. sedan ta ner komplexiteten, coh sluta som den börjar.

Vid en andra lyssning låter harmonierna mycket bra, men när cellon spelar ackord så låter det plastigt. Ensamma tonerna låter fina.

Så, ensam cello och synth blir bra. Och att gradvis öka för att sedna minska....tror ajg e en ide som du kan testa.

gött mos!

--- Slut citat ---
Tackar kul att du gillar - nu råkade det visst bli lite mycket toner från guran (som du inte önskade :D ) men det låter bra i mina öron

--- Citat från: MaxB skrivet 26.10.2014, 09:31:53 ---Låter som bra byggstenar du plockat fram. Jag har nu inte någon ide eller tips på vad som kan komplettera.

--- Slut citat ---
Tackar - nu e den kompletterad

--- Citat från: Plinka skrivet 29.10.2014, 10:09:14 ---Den är skön -framför allt väldigt fin melankolisk cellomelodi mot den nakna kalla bakgrunden. Tycker att detta är som en liten hösthyllning, och att den skulle göra sig som filmmusik. Kanske skulle du filma naturen och göra en liten filmsnutt till den ;)

--- Slut citat ---
Tack - kul att du gillar - men jag är för dålig på att göra vettiga filmer

--- Citat från: mahan skrivet 29.10.2014, 23:40:56 ---Tjou Mr G!
Eller kan man kalla dig Mr Xperimenth, snyggt hopknopat
Låter som ett mycket lovande intro till låten som kommer att storma in med metallguror och vassa trummor eller...
Bara att fortsätta

h.     johan

--- Slut citat ---
Tackar - jo det blev lite (en hel del) distade guror :D

/G
Ny länk:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion