Forum > Färdiga produktioner

Bjurte O Maria - Waiting (for the rain)

<< < (11/17) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: mahan skrivet 29.10.2014, 23:14:10 ---Tjou!
Jisses viket driv man hamnar in i, europop på högsta nivå!
Vet int varför Bjurte ropar på hjälp med denna låt???? För lätt klädd tu i regnet eller.... :D

OCh låten  mal vidare och foten hålls inte still. hitter mig stundom på Eurovisionscontest med vinnarna på estraden.
Abselut snyggt arrat o lirat, nu hittar jag inte fler lyftord.
Enda som jag kunde lite fixa på e guran dom första sekunderna och då talar jag om reverbet som nu e mono och låter aningen frånvarande.
Tycket att detta konststycke är värt att vara STEREO ända från början!
OCh guraliret... ja det kan ju Bjurte, föddes med plektrumet i handen.

Har jag nu glömt nåt... näe...skojar bara

MARRE!
Detta är det bästa jag hört av dig,  :wub:
din starka bärande röst passar som schmäck in i denna låt. Och stämmorna ger fin extra krydda.

Jaadå, låten rullat fortfarande på i lurarna men nu tar blyet slut i pennan så jag får avsluta här, TACK!
Skitsnyggt jobbat!

h.   johan

--- Slut citat ---

TACK Johan, det var en recension som heter duga det :rolleyes: :D Jag blir jätteglad såklart, och Bjurte är värd all credd för sin häftiga låt, text, spel, arr & mix :wub:

Jag känner mig alltid så trygg med vad slutprodukten blir med Bjurte, han ger allt för den, så har det alltid varit i våra samarbeten, han ger sig på´n igen..och igen ;)! *glad*

--- Citat från: bjurte skrivet 03.11.2014, 12:35:42 ---Småfix.
1. Marre ommixad med mina gammla hederliga 32 bits pluggar.
2. Trummorna diskantvässade.
3. IntroGuror Stereobreddade
4. RefrängGuror Uppdragna.

Börjar känna mig Redo... :)

[mp3=200,20,0,center]http://bjurtman.se/WFTRSKlar.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Redo känns det som Bjurte..att kvala in på Färdiga! Jag tycker hela ljudbilden känns mer distinkt och min röst har fått lite mer "kropp" s a s. Bra :wub:

Någon annan synpunkt här nu på denna mix? :D

Jag tokgillar i alla fall :P

/Marre

Roffe H:
Jösses vilket drag det blev, härlig låt, tung och mäktigt, åsså, sången. Den är ju bara så bra, kanon.   :)
/Roffe H

Håkan Nilsson:
Hur proffsigt som helst. En skön känsla i hela låten, en sorts röd tråd man kan sakna i en del låtar. Fast låten är ganska lång låter det som en enda låt, ibland kan det bli som två eller fler låtar ihoppusslade av för många beståndsdelar. Men här är det samma låt o känsla rakt igenom. Sången påminner mig faktiskt om Johnny Winter som han kunde sjunga i mollgrejer. O han är den bästa sångare jag vet.  :wub:

Så otroligt mkt bra musik man kan få höra här.

HasseFX:
"Kompetent" version av en stark låt, bra spelat och riktigt bra sång! Tight och händelserikt som en Bourne-film  :P  Finns tyvärr något "gällt" över mixen - Kanske lite hårt pressad?

bjurte:

--- Citat från: Roffe H skrivet 05.11.2014, 15:16:15 ---Jösses vilket drag det blev, härlig låt, tung och mäktigt, åsså, sången. Den är ju bara så bra, kanon.   :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Tack Roffe, ja nu är vi nöjda tror jag..

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 07.11.2014, 12:32:51 ---Hur proffsigt som helst. En skön känsla i hela låten, en sorts röd tråd man kan sakna i en del låtar. Fast låten är ganska lång låter det som en enda låt, ibland kan det bli som två eller fler låtar ihoppusslade av för många beståndsdelar. Men här är det samma låt o känsla rakt igenom. Sången påminner mig faktiskt om Johnny Winter som han kunde sjunga i mollgrejer. O han är den bästa sångare jag vet.  :wub:

Så otroligt mkt bra musik man kan få höra här.

--- Slut citat ---

Håller med, det dyker upp små pärlor titt som tätt.. Och tack.. ;)

--- Citat från: HasseFX skrivet 08.11.2014, 12:50:11 ---"Kompetent" version av en stark låt, bra spelat och riktigt bra sång! Tight och händelserikt som en Bourne-film  :P  Finns tyvärr något "gällt" över mixen - Kanske lite hårt pressad?

--- Slut citat ---
Jepp Action ska det vara. ;)
Du har kanske lite rätt där att det är en aningens pressat, men jag hör i alla fall ingen dist och inga limiters och kompressorer
på Mastern, den har jag lämnat 'sopren'.. B)
Lite vass i sound kanske,men jag vill nog ha det så, kompensation för min dåliga hörsel antagligen.. :(

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion