Forum > Färdiga produktioner
Bjurte O Maria - Waiting (for the rain)
Holgers Tröst:
--- Citat från: bjurte skrivet 26.10.2014, 15:51:21 ---OPSS !!!
Jag trodde det framgick att jag "BASTADE ER" med glimten i ögat, vilket självfallet var min mening... :unsure:
Annars är det ju klart som fanken att jag oxo vill förklara mig/försvara min ståndpunkt.
Jag avslutade oxo med att "Jag uppskattar era råd och synpunkter" vilket även resulterade i en ny mix..
Sedan är det väl som så att skämt och ironi inte alltid går fram så bra på Intörnet...
Vad jag menade med motsägelsefullt är svårigheten att tyda om 'samtliga' frekvensområden är tråkiga, då blir det lixom inget kvar??
Men jag upprepar 'Jag uppskattar era synpunkter och råd' . :)
--- Slut citat ---
Jag skulle vilja påstå att du har gjort låten klar till ung. 30%. Du har lite att jobba med. Lyssna lite på proffsmixar och jämför så förstår du kanske vad jag menar.
MaxB:
Skön låt - skönt samarbete!
bjurte:
--- Citat från: Plinka skrivet 28.10.2014, 17:00:38 ---Hallojs! Det är ju bara att gratulera -vilket team ni är! :wub:
Vilket tryck i arret och trummorna och vilken snygg sång av Marre till det. Jag tycker också att den där roliga kören i refen var ett snyggt och fantasifullt inslag ;)
Möjligen om det ska trixas lite till med mixen kanske lite mer tydlighet och dynamik i sångmixen, men det är bara en vag tanke i hörlurslyssning här :)
Pöss på er!
--- Slut citat ---
Härligt att se dig här igen Plinkis !!
Jo,jag är inte 100% nöjd med soundet, och känner att jag rattat bort mig lite, ska framförallt pilla lite mer med sången, är ledig
imorgon så jag går pån igen.. ;)
--- Citat från: MaxB skrivet 28.10.2014, 18:08:39 ---Skön låt - skönt samarbete!
--- Slut citat ---
Tack Max, jo vi funkar bättre och bättre för var låt tycker jag..
Eddi:
Den här balansen borde vara målet typ:
bjurte:
Förstår vad du menar Eddi, men det där var kanske inte något bra exempel(Tycker det låter Burkigt.. ^_^ )
Men annars !
Har ju fått lite på på Taffsen ang. mitt Muppande med Lead sången.
Bytte ju DAW i sommras och har inte riktigt blivit 'kompis' med mina nya pluggar.. :wacko:
Känner nu att jag är ute och Cycklar ordentligt.. :o Tappat fotfaste o.s.v.
Hjälp mig här med Leadsången snälla !
2 mixar med olika pluggar på Sången Vilken funkar bäst ?? och varför ??
Eller låter båda skit ?? HJÄLP !!
Dom ligger i Första posten.
Lovar att inte fräsa åt er.. :rolleyes:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida