Forum > Färdiga produktioner
Bjurte O Maria - Waiting (for the rain)
bjurte:
JAG "FUCKING" ÄLSKAR REVERB !! :angry: B)
Jag rider genom eld och vatten... :o :D
Dividend:
Jag ska börja gå runt med en iMac som lägger reverb på allt jag säger, allt jag säger, säger, säger.. äger... :)
Reverb åt folket :)
bjurte:
Jo jag ville bara säga att EMU:s tips med att dela upp frekvenser och reverba dem olika
var riktigt intressant och något jag appselut kommer att testa i framtiden, detta projekt dock med ca:70 spår,
ett par riktigt tunga VSTi:er och massvis med Kompressorer o EQ och annat per spår, samt duktigt höjd latens för att få
min burk att orka, försöker jag nog att lösa på ett enklare sätt. (då har jag ändå en ganska krallig maskin)
Men tack för ett utmärkt tips..
Ps. Du får gärna dra lite snabbt hur man enklast separerar frekvenserna,några 'hands on' Tips !! :)
Marruschkka:
--- Citat från: equality skrivet 26.10.2014, 01:49:06 ---Hörs att ni kan era grejor. Lårter oklanderligt förutom att jag tycker Marres sång skall upp något (hörs inte vad hon sjunger) eller bjussa på texten! :) Reverbet är för mycket i mina öron men kanske rätt i genren? G-solot är super. Gott jobb!
--- Slut citat ---
Ny mix uppe nu Eq :rolleyes: Tack för dina ord!
--- Citat från: Emulator skrivet 26.10.2014, 01:57:27 ---Genomarbetat och allt är gjort med tanke. Gillar när det är så.
och Marre! En av dina bättre sånginsatser helt klart! Det blir så jävla bra när du får chansen att sätta massa stämmor och det finns tid att sätta stämmor, sätta melodier. Grymt snyggt. Alla körer ligger limmade, och sången görs med självförtroende och pondus, bra dynamik och känsla.
Mixen gillar jag inte. Det finns ingen botten. reverb eller inte, så låter det ihåligt, utan att ha definition och krisp.
Vill man ha reverb så ska man nog lägga svansarna i olika frekvensband. splitta signaler och köra de informationsbärande delarna i spåret torrare, alltså vi snackar 200/300 samt kanske 6000 Hx för marre. Kaggar ser man till att svepa fram skinnsmacken och rensa bort, om man ser till att ta bort allt pre-delay på kaggen annars blir det bara schmmft kvar.
Jag har haft förmånen att mecka med Marres sångfiler vid flera tillfällen, och hennes stora tillgång, -omfånget, gör det till ett litet helvete att få till i mix. Eftersom sången finns över precis hela spektrat så slåss precis ALLT med rösten, men det går, man får jobba som attans bara :D
jag tycker hennes röst på denna dängan förtjänar att sticka ut och ta ledningen helt klart.
Lyssnar igen. Fan marre, du har nästan fått till erasure-klass på sången här, speciellt med tanka på de ganska dramatiska melodiesvängningarna.
Bra!
--- Slut citat ---
Gulle dej, blir riktigt rörd, tack för din recension :wub: , men det finns en ny mix nu sen igår e.m, missa inte :P
Bjurte, du går från klarhet till klarhet, låter ännu bättre nu, du är för jäkla duktig B) :D
Mupptrixeriet lönar sig alltid!
/Marre
Plinka:
Hallojs! Det är ju bara att gratulera -vilket team ni är! :wub:
Vilket tryck i arret och trummorna och vilken snygg sång av Marre till det. Jag tycker också att den där roliga kören i refen var ett snyggt och fantasifullt inslag ;)
Möjligen om det ska trixas lite till med mixen kanske lite mer tydlighet och dynamik i sångmixen, men det är bara en vag tanke i hörlurslyssning här :)
Pöss på er!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida