Forum > Demolåtar

Håkan Nilsson: Melodi till Ingrid.

<< < (3/4) > >>

1up:
Vilken njutning :)

Harmonier finns det gott om, härligt leder de en i handen igenom hela låten.

Som någon nämnde, det finns klanger från forna dagar, och det är jätteskönt avbräck från 1ups enharmonilåtar. ;)

Som skrivits i första posten, lite tightare kompott vore kanske att önska, men riktigt bra som det är.

Emulator:
Låter trevligt. Lite småsurt på nån gitarr och ett par knäppar som ligger aningens off beat. Skall bli kul att se vart den tar vägen =)

Håkan Nilsson:
Jag har kommit på ett par smågrejer i ackordsföljd och melodi jag vill ändra på. Har även försökt komma på ett extra stick, men kommer inte på nåt, och det kanske är överflödigt. De bägge sk refrängerna är ju redan lite olika.
Funderade även på att skippa elgitarren o det halvimproviserade solot, men nja, utan det händer det nog för lite. Solot kanske redan är det stick jag trodde kanske fattas?

MaxB:
dubbelpost

Holgers Tröst:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 28.10.2014, 00:22:05 ---Jag har kommit på ett par smågrejer i ackordsföljd och melodi jag vill ändra på. Har även försökt komma på ett extra stick, men kommer inte på nåt, och det kanske är överflödigt. De bägge sk refrängerna är ju redan lite olika.
Funderade även på att skippa elgitarren o det halvimproviserade solot, men nja, utan det händer det nog för lite. Solot kanske redan är det stick jag trodde kanske fattas?

--- Slut citat ---

Hör av dig om du behöver texthjälp till ett eventuellt stick; I'm your man.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion