Forum > Demolåtar
Håkan Nilsson: Melodi till Ingrid.
Håkan Nilsson:
En instrumental grej. Börjar med nylonsträngat o stålsträngat akustiskt, fyller på med bas o elgitarr som spelar mer eller mindre unisont med de akustiska. Trummor ska läggas på, sen kanske jag lägger om det mesta av de spår jag gjort nu. Kanske försöker jag göra en text… Melodin har jag ju redan.
Roffe H:
Snyggt Håkan, tycker den gör sig bra som instrumentallåt. Lite Shadowsvibbar får jag, snygga harmonier, fint ljud och härlig nostalgi. :)
/Roffe H
Eddi:
Man kan inte annat än gilla det här även om det är old school eller kanske just därför? Vad rimmar på Ingrid? Inget jag kommer på i alla fall - kör vidare på den här Håkan :D
Henric:
Snygga harmisar Håkan - bara att jobba vidare - har du inspiration så skriv en text och sjung in!
Henric
Håkan Nilsson:
Tackar! Kul att göra nåt helt nyskrivet. De få kompisar som hört den säger att melodin fastnar på en gång, tom sambon som troligen är lite övermätt på min musik hade gnolat melodin hela dan på jobbet. O ingen har hittills sagt att jag snott melodin, nåt jag själv är lite orolig för...
Rogga var här o trummade igår, vi försökte bygga upp med visplir i början o öka lite sen, trummorna ger ju mer tyngd o driv åt låten. Jag får nog göra om det mesta av gitarrerna för att gneka ihop dem bättre med trummorna. Här är en slaskmix jag gjorde åt basist-Hans att lyssna på, han får lägga om den bas jag gjorde...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/14563300/01%20slaskmix%201.mp3
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida