Forum > Demolåtar
Håkan Nilsson: Melodi till Ingrid.
MaxB:
Väldigt skönt sound i instrumenten och bra lir, som vanligt. Man har blivit bortskämd med det.
bjurte:
Jovars !! Tycker nog att den där Ingrid ska vara nöjd, skön lite gameldags melodi.
Kanske att Akkarna låter lite snestämmda ibland.
Håkan Nilsson:
Jag o polarna gör nog om den från grunden. Som den är nu så är det ganska yxigt orytmiskt. Kanske skippa elgitarrerna o bara köra på nylon o stålsträngade akuster. Ev får jag en fjärde musikant att spela piano, det skulle nog passa till det här.
Tack för de fina kommentarena! :wub:
MaxB:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 26.10.2014, 23:50:10 ---Jag o polarna gör nog om den från grunden. Som den är nu så är det ganska yxigt orytmiskt. Kanske skippa elgitarrerna o bara köra på nylon o stålsträngade akuster. Ev får jag en fjärde musikant att spela piano, det skulle nog passa till det här.
Tack för de fina kommentarena! :wub:
--- Slut citat ---
Jag gillar det här komprimerade ljudet du har på gitarrerna som krispar till tonerna mer än nödvändigt. :wub:
Håkan Nilsson:
Det finns en tidigare version utan trummor som nog är lite tajtare. När sen trummorna kom på blev det lite slirigt, o jag la om alla gitarrerna för att haka på trummorna, tror det bara förvärrade det orytmiska. Så det är nog lite bättre flyt i arbetsversionen:
https://soundcloud.com/user7908154/melodi-till-ingrid-arbetsversion-141013
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida