Forum > Demolåtar

Emu: Reflections

<< < (3/4) > >>

Marruschkka:
Härligt med fabrikssound a´ la Emu :P

Jag tycker den lugna passagen från 1:05-1:45 är mycket snygg som kontrast till den övriga lunken, här känns effekterna lagom på sången, både lead och kör-skitsnyggt, speciellt när dunket tar över igen. Från 2:50 kommer samma snygga passage fast med jättemycket effekt på rösterna, gillar inte lika mycket, blir inte samma sköna kontrast mot det övriga i låten.

Summa summarum: mycket snyggt, men för mycket effekter på sången på det stället jag nämnde. Jag vill höra din snygga röstklang utan så mycket annat på den.

Det är ju jag det :D Mysig låt, och härligt att höra dina alster igen!

/Marre

Eddi:
Du hör Emu - skit i vad du tycker och lägg upp rösten á la naturale en gång.......

Emulator:

--- Citat från: Asti skrivet 06.10.2014, 12:22:28 ---Tråkigt med ryggproblem, inte mycket man kan ta sig för då...
Tungt, suggestivt komp med fin arpeggiator!
Snyggt avsnitt 1:05 till 1:48 där trummorna och arpeggiatorn tystnar
och sången kommer fram med en snygg "överstämma" i bakgrunden!
Här är det också lagom effekt på sången, annars lite för mycket i mitt tycke.
I slutdelen kanske lite blås eller möjligen en distad elgura kunde förstärka..?
Skön låt! Lite mix av Depeche Mode och Peter Gabriel.
/Asti

--- Slut citat ---

Blås låter intressant. Måste prova lite! Distgura ligger på redan, kanske skall försöka få fram den lite i mixen eller lägga på ytterligare spår?

Sången skall tas om och få mindre dist. bara ett sätt att stå ut med den själv medans jag jobbar LOL

Peter gabriel och Depeche  :wub:

--- Citat från: Marsall skrivet 07.10.2014, 10:12:02 ---Det låter fett o fint om groovet ..Men sången e ju somn nämns långt bak o hörs otydligt.. Verssången e nog hyfsat klockren och sticksången! ..om möjligt reffesången e lite off ..Men det är ju bara att slipa till för jag tycker du rockar ju när du tar i o nu så kör jag för jag kör nu serru attityden du får till !  B)... Sen vid 1.47 så kör där en saftigare" virvel under sticket partiet skulle smaka fint där.. o sen kan du ta bort den igen om så´vill när reffen kommer ..o sen tycker jag bara att det skulle kunna läggas nån hänggura gitarrslinga i slutet mm så är det en hit!! rock on"  :)

Hoppas det blir bra med ryggen ..krya på sig!

--- Slut citat ---

Tack! Skall ta om sången som sagt, Och smaskigare virvel är ju right up my alley, så det skall testas också!

tacktack =)

--- Citat från: Roffe H skrivet 07.10.2014, 16:09:25 ---Många tips har du fått redan...vill bara säga att denna typ av musik är överkurs för min del, men jag gillar, mäktigt på ett speciellt sätt, krya på dig, ryggont är inte att leka med.
/Roffe H

--- Slut citat ---

JAg tar med mig "mäktig på ett speciellt sätt". Tack för att du lyssnade och tyckte till fast det är utanför din comfort zone =)

--- Citat från: bjurte skrivet 09.10.2014, 02:25:09 ---Håller med Eddi ! Distsången funkar bättre på andra vändan när du tar i lite mer.
I början tyckte jag nog att den envetet malande bas-slingan lät lite billig,men ju mer låten går igång blir den ett med låten och
sådär hypnotiserande..
Tunga drums, gött... :)

--- Slut citat ---

Ja, sången ja. Se tidigare ursäkter :lol:

Är själv lite fundersam til introt. Jag satt och knackade ihop basen och labbade med olika velocity och lite andra ändringar per ton, medans låten gick i andra versen. Där tycker jag variationerna och själva "tonerna" jag spelar kommer till sin rätt, men det kanske är lite casio över första biten. Ska se hur man kan fila där.

tack för input!

--- Citat från: Marruschkka skrivet 10.10.2014, 17:29:17 ---Härligt med fabrikssound a´ la Emu :P

Jag tycker den lugna passagen från 1:05-1:45 är mycket snygg som kontrast till den övriga lunken, här känns effekterna lagom på sången, både lead och kör-skitsnyggt, speciellt när dunket tar över igen. Från 2:50 kommer samma snygga passage fast med jättemycket effekt på rösterna, gillar inte lika mycket, blir inte samma sköna kontrast mot det övriga i låten.

Summa summarum: mycket snyggt, men för mycket effekter på sången på det stället jag nämnde. Jag vill höra din snygga röstklang utan så mycket annat på den.

Det är ju jag det :D Mysig låt, och härligt att höra dina alster igen!

/Marre

--- Slut citat ---

Stort tack Marre! JAg skall sjunga om samtliga sångbitar, för som den är nu så är det autotune och flyttat och jag vet inte allt, och
ändå får man skämskuddeattacker blandat med kräkkänslor i studion fast man sitter själv, så disten försvinner med ny sång :)

Jag tror ändå på en liten overdrive. Bara så det knarrar, för att simulera mer whiskey ;)

Tack marre!

EDDI: Det går inte av nån anledning att infoga ditt citat  :wacko: :unsure:

Men, ja, det kommer annan sång, och jag lovar själva klangen i rösten alena vill man inte höra som den är nu :D

Wernborg:
Mycket bra låt. Ser fram emot en fortsättning.

Unchained - part II ?

Emulator:
oh! unchained! hm.

panna i djupa veck. Måste lyssna å tänka lite :)

tack för props förresten :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion