Forum > Demolåtar
Emu: Reflections
1up:
Bra text, med lite deppigt innehåll.
Avancerat utmejslat stycke i EMU-brötig stil.
Bra utförande, en dag kan göra världens skillnad. :)
Alatar:
Schyst låt och schyst sound. Jag gillar.
Men lite för mycket distorsion på sångaren i början. Får man frågar, vad du har använt?
Och lite för "förtvivlad/ylande" känsla på rösten. Kanske för att du fick anstränga dig när du sjöng in, pga hostan?
Håller med Asti att det är nice, när trummorna stannar av en kort stund i mitten av låten, vid 2:51.
Host-ljudet vid 3:30 passar förvånansvärt bra... Kanske kan du ha det kvar sedan?!
Emulator:
--- Citat från: 1up skrivet 12.10.2014, 22:13:13 ---Bra text, med lite deppigt innehåll.
Avancerat utmejslat stycke i EMU-brötig stil.
Bra utförande, en dag kan göra världens skillnad. :)
--- Slut citat ---
Tack 1up! emu-brötigt kan nog stämma :)
--- Citat från: Alatar skrivet 12.10.2014, 22:30:56 ---Schyst låt och schyst sound. Jag gillar.
Men lite för mycket distorsion på sångaren i början. Får man frågar, vad du har använt?
Och lite för "förtvivlad/ylande" känsla på rösten. Kanske för att du fick anstränga dig när du sjöng in, pga hostan?
Håller med Asti att det är nice, när trummorna stannar av en kort stund i mitten av låten, vid 2:51.
Host-ljudet vid 3:30 passar förvånansvärt bra... Kanske kan du ha det kvar sedan?!
--- Slut citat ---
tack för tyck! Jag har varit mer eller mindre hindrad sen i april eller något att gögra nåt alls i studion på grund av nerver i kläm i ryggen. Nu verkar det vara lite bättre, och den här låten kom till första gången jag hade ett par timmar, så med hosta och smärtpåverkad så ylade jag in sången.
Nu tycker jag inte alls om att höra min röst ens i vanliga fall, så jag slängde på en gitarrdist tror jag bestämt det var, för att personligen slippa höra klangen så väl. Sen låter det ju ÄNNU värre för er andra, men det får vara sekundärt just nu. Skall försöka få in den senare, och utan dist, fast kanske med ne liten overdirve på låga frekvenser eller så.
Hostet kan man säkert utveckla till något!
tack för tyck! Skall speciellt tänka på ylande/förtvivlad när jag sjunger nästa gång :)
jonnerstone:
Här har vi en blivande hit!
Kommenterar inte sånginstatsen, vet att den kommer bli bättre både utförande och effektmässigt. Jag hjälper gärna till också i vanlig ordning om du vill.
Däremot har jag lite åsikt om melodin eller rättare sagt rytmiseringen på ingången på refrängerna. "And Oh......." och "And Love....."
Tycker inte det är så snyggt med dom långa tonerna på ingångarna, jag skulle vilja ha mer rytmik, dvs mer stavelser eller ord just på ingångarna så att det blir lite mer attityd, nu känns det lite som luften ur på refrängen lixom. Det kan lätt vara på samma ton, bara mer stavelser eller ord så det inte blir "Loooooooooooooooooooooooooooo oooooooove" :)
Sen måste jag säga att trummorna kändes ovanligt oinspirerande och enformiga för att vara dig :o
Tycker att outrot från c:a 4:15 till slut antingen är för långt eller så måste det hända nåt mer där, nu känns det bara transport.
Förutom dessa klagomål så tycker jag det är en fantastisk låtidé som kommer bli grym när den e färdig (hoppas du gör den färdig nu)
Micke
Emulator:
tack för input Jonnerstone!
INtressanta synpunkter om rytmik. kanske behöver hjälp av herrn där då!
Och visst trummorna är lite påslängda, lika så utrot. Jag hade lixom inte mer kraft i mig att sitta där med rygghaverit, så det är ny rytmsektion under vardande :D
Ska fundera lite på melodi/fraseringar.
tack!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida