ja jävlar.
måste ju vara din absolut bästa sånginsats nånsin. du är för dominant i mixen, det är ingen duett nu, det är ju med en tjej bakom

hennes röst passar bra ihop med din också. snyggt.
nu när du sjungit såhär skitbra så vill jag gnälla på detaljer, för den förtjänar att bli perfekt.
- vasst reverb som skär. S-en gör oxo ont i öron. En bra grej brukar vara att ta in reverbet på ett spår och skära där.
- Generellt hög sångvolym, så när kompressorn går till då duckar musiken för pumpande, trots att jag inte tror det är höga kompressionsnivåer.
- syntstråkarna tycker jag ska bort bort bort. De förtar hela känslan. jag skulle helt klart hellre bara ha pianot. Jag gillar arret, men ljuden drar ner otroligt mycket.
- en pianoton i början bör kvantiseras till. den gör att man snubblar till.
- nån stråktrudilutt som låter mindre syntetisk låter bättre än den stråkmatta som ligger där, men det krockar i ljud, och det blir ännu märkligare känsla av det hela.
- arret "dör vid "anywhere i would have followed you. några lösa toner som låter som det mest blev kvar, låter lite slarvigt.
Hennes sköra stämma vore snygg att höra helt själv med ett fåtal pianotoner. kanske bara "im giving up on you", som avslutning.
Rejält med småpetigt gnäll, men se till att slipa den den här till perfektion. Fan, lyssnat flera gånger nu. jag har aldrig hört dig ens komma i närheten av sån här sång. bra!
/Sur och grinig över att tvingas spendera natten i köpenhamn pga försenad anslutningflight =)