Det finns en ny mix från idag i första inlägget.
Nej nej det här funkar inte. Ni mördar varandra. På refrängen Say something kan det möjligen funka med duo men däremellan bör en sjunga i taget. Mot slutet är det rejält otight och här och var mycket andningar. Klipp o klistra
Ja, den var otajt. Var redigt trött inatt då jag gjorde den grovmixen. Hoppas den nya mixen från idag är bättre. Har bara henne på samma stämma som jag i början, sen är det hennes andrastämma som gäller. Vill ha med hennes första unisont (samma lead som jag) eftersom hon sjunger den på videon jag ska rendera och då blir det fel om man ser att hon sjunger men inte hör!

Håller med Eddi här, 2 stämmiga delar funkar, när ni ligger unisont blir det pangkaka !!
Jag lyder och har idag mupptrixat vidare med mixen en hel del.
Jag tycker du skall låta Mika sjunga denna själv. Det tror jag kan bli bra.
Sedan tycker jag du skall skippa trummorna helt och hållet. Dom behövs inte i den här låten. Det låter mer som om det pågår ett soundcheck i bakgrunden, eller nåt.
Kommer nog bli en version där hon sjunger båda stämmorna själv, det finns sångspår från igår, för att mixa en sån version men hittills är det en duett som gäller.
Gällande trummorna, tänker du troligen på "That Girl" i en annan tråd. Där är det dova 50-60-tals trumljud och de låter som ett soundcheck. Jag har frågat Perowitch om han vill lägga trummor på den och ser nu i mailen att det har kommit ett förslag (som jag inte hunnit lyssna på ännu).