Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Mika - Say Something (cover)
Eddi:
--- Citat från: Wernborg skrivet 02.10.2014, 19:39:41 ---Känner igen låten, men kommer inte ihåg hur originalet låter.
Snyggt piano. Tycker gitarren "strummas" lite osnyggt. För långsam och tydlig plektrumföring. Ett stenhårt plektrum med mjukt handlag alt. att du använder fingrarna istället och sveper över strängarna mycket snabbare tror jag gör att du får ett följsammare komp.
Jadu Eddi, det var nåt som störde i ljudbilden ja, men det kommenterar jag inte. Borde den inte ha banjo och panflöjt också när vi ändå är igång? ;)
--- Slut citat ---
Jag tror inte att Max äger ett plektrum faktiskt. Gillar du inte panflöjt det är ju ett himmelskt bra instrumentljud ju :D
Wernborg:
--- Citat från: Eddi skrivet 02.10.2014, 21:08:13 ---Gillar du inte panflöjt det är ju ett himmelskt bra instrumentljud ju :D
--- Slut citat ---
Dana Dragomir och diverse indianer har för alltid förstört det soundet för mig. Beatles och Abba på panflöjt. Kräääääk. :lol:
MaxB:
Jo, jag erkänner att jag äger många plektrum. Men har ingen aning om var de är. Hittade ett, som jag faktiskt använder här, Wernborg har koll! Om höger pekfingernagel är för kort är det bra att kunna plocka fram ett plektrum ibland. Har upplevt att takten är lite svävande i den här inspelningen som jag gjorde så jag har svårt att hitta högre hastighet på ett eventuellt gitarrkompsvep av den orsaken. Men jag kanske inte ska ha med den där kompgitarren alls?
Eddi:
Blev ju så illa tvungen att lyssna igen o jo klart Wernis har rätt jag hörde bara keyboardsen i förra lyssningen jag, men jag är ingen (bra) gitarrist heller :D
Marsall:
Låter bra med sången o orgeln kommer bli fint framöver :)..Gitarren håller jag med övriga :)..
En rolig grejj vore att överraska din granne med en helt egenskriven låt ;)..skulle va gottepåse för framtida musicerande er emmellan det känner jag i stortån"o den ljuger aldrig!.. På med kostymen o klura medans det snickras o donas o jobbas med det övriga i livet..Rock on"... B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida