Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Mika - Say Something (cover)
MaxB:
Edit - 2015-01-12: Har mixat vidare på låten "Say Something", där Mika och jag sjunger duett.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Mika_SaySomething_20150111_oz-1db.mp3[/mp3]
2014-10-21 Nu nyare videotest men inte i mål än...
Eddi:
Vansinnigt skön låt jag kan inte härleda den till något jag har hört på radio men det är väl en tjej som sjunger där så det blir nåt annat. Behåll körerna tycker jag maffigt med kyrkorgeln och resten av arret älskar säkert Wernis också ;)
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 01.10.2014, 01:08:23 ---Vansinnigt skön låt jag kan inte härleda den till något jag har hört på radio men det är väl en tjej som sjunger där så det blir nåt annat. Behåll körerna tycker jag maffigt med kyrkorgeln och resten av arret älskar säkert Wernis också ;)
--- Slut citat ---
Det är i original nån kille som sjunger först sen kommer nån Augilera eller liknande och sjunger andra-stämman. Den sistnämnda är tydligen nån tjej...
Du tänker säkert på att Wernis gillar stråkarret...?
Wernborg:
Vilken dag som helst ska jag lyssna på detta.
Förväntar mig stordåd!
Wernborg:
Känner igen låten, men kommer inte ihåg hur originalet låter.
Snyggt piano. Tycker gitarren "strummas" lite osnyggt. För långsam och tydlig plektrumföring. Ett stenhårt plektrum med mjukt handlag alt. att du använder fingrarna istället och sveper över strängarna mycket snabbare tror jag gör att du får ett följsammare komp.
Jadu Eddi, det var nåt som störde i ljudbilden ja, men det kommenterar jag inte. Borde den inte ha banjo och panflöjt också när vi ändå är igång? ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida