Forum > Färdiga produktioner

Asti - Livet som inte fanns (klar)

<< < (2/7) > >>

Asti:
Har försökt förstärka genom en kör i refrängerna, stråkar i andra refrängen,
samt en andrastämma på tredje versen. Hjälpte det?

Marsall:
ahh körerna vart en fin tillskottskrydda tycker jag ...På plats" e ju lite på oplats fortfarande..Meen de e ju smaksak som kocken sa :)
Sen kanske basen räcker med att komma in på 2a stycket.. Jag var fångad i rutiner... Pianot får gärna plocka i harmonispelet istället för stöta ackord i mitt tycke då..O visst skulle en avslutsreffe få plats med ahhkörerna o nån soloslinggura ala Asti! ? :o B)

Jag tror på denna dänga också ini kaklet ska den" :D

/Marsall
Tf- omrörare/förstörare ? "

MaxB:
Ganska trälig och texten känns krystad och pretentiös.  :P
Men jag tycker inte du ska slänga den. Den är ett spår som måste få vara med!
Jag har lyssnat ett antal gånger om och om igen och den fungerar. Men inte så värst spännande...

Asti:
Marsall - Ja, kanske förstärker kören refrängen en aning...
             Har testat att sjunga refrängen lite annorlunda, men hittar inget riktigt bra.
             "På plats" är en kort "stavelse" och svår att dra ut på.
             Tycker nog basen bör komma in samtidigt med trummorna!
             Håller fullständigt med dig om pianospelet!  :) Hade jag varit en bättre pianist
             hade jag "plockat" mer och troligen fått till något snyggare än det här...
             Nu blir ju instrumentalpartiet låtens crescendo, så det kändes rätt att avsluta
             lugnt i likhet med inledningen. En ny refräng här kändes inte rätt...
MaxB - Tack för att du är ärlig Max! Förstår däremot inte vad du menar med att den måste få vara med..?
           Den kanske fungerar, men är ointressant, har ingen hook etc. Jag känner också så!

Tack för era kommentarer! Antingen är det väldigt tyst på Kontrollrummet för närvarande,
eller vill/vågar ingen mer än Max erkänna att låten är tråkig... :rolleyes:
Hur som helst - jag gör inget mer åt den här utan den får så sakteliga glida ut i glömskans vilorum.  :)
/Asti

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 23.09.2014, 12:06:05 ---MaxB - Tack för att du är ärlig Max! Förstår däremot inte vad du menar med att den måste få vara med..?
           Den kanske fungerar, men är ointressant, har ingen hook etc. Jag känner också så!

Tack för era kommentarer! Antingen är det väldigt tyst på Kontrollrummet för närvarande,
eller vill/vågar ingen mer än Max erkänna att låten är tråkig... :rolleyes:
Hur som helst - jag gör inget mer åt den här utan den får så sakteliga glida ut i glömskans vilorum.  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Måste få vara med...
Det finns alltid låtar som är okej men som i mina öron inte har "det där", eller "det där extra".
Även Beatles hade en B-sida på skivorna och jag tänker mig att du lägger den på B-sidan av en skiva.

Vi vet att musiksmak är olika och ibland kommer covers på låten som ligger på B-sidan, bara för att det finns folk som förstår att den är bra. Jag menar att musiksmaken är olika. Troligen finns det en del som "in memorial" plockar fram den här skatten från Asti och prisar den. Därför måste den få vara med, så att de kan få chansen att upptäcka den.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion