Forum > Färdiga produktioner
Asti - Livet som inte fanns (klar)
Asti:
--- Citat från: Roffe H skrivet 03.10.2014, 13:53:45 ---Har själv inte "varit här" på ett tag nu, beror på massa olika saker...ska bättra mig. Tycker inte heller att låten är tråkig, gillar ju ditt sätt att skriva text, snygg sång som vanligt. Alla låtar man gör kan ju inte vara "den bästa" som Max sa, "let it be." :)
Roffe H
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar text och sång!
Har nu hittat ett fungerande förhållningssätt till låten - jag accepterar den men undviker att lyssna på den. :)
Tack Roffe för lyss och tyck!
/Asti t.f. chef för Acceptans- och Undvikelsedepartementet
Wernborg:
Lyssnade.
Blir lite stolpigt. En aning klipp och klistrakänsla, även om det är spelat. Kanske är det de "udda" harmisarna som gör det.
Lite krockigt i mellanregistret. Du kan nog skära en del i aah-körerna för att separera lite.
Solot blir lite anonymt med chorus och så långt bak i ljudbilden. Plocka fram!
Asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 03.10.2014, 23:30:30 ---Lyssnade.
Blir lite stolpigt. En aning klipp och klistrakänsla, även om det är spelat. Kanske är det de "udda" harmisarna som gör det.
Lite krockigt i mellanregistret. Du kan nog skära en del i aah-körerna för att separera lite.
Solot blir lite anonymt med chorus och så långt bak i ljudbilden. Plocka fram!
--- Slut citat ---
Tror att det stela pianospelet bidrar en del till stolpighetskänslan...sen är faktiskt ju en del klippt och klistrat! :)
Ska se om jag kan justera aah-kören för att få bättre separation och även försöka lyfta fram solot lite grann!
Tack för din kommentar!
/Asti
Alatar:
Fin sång och rolig break/solo.
Men jag tycker inte om refrängen. :lol: Alltså den delen, som börjar första gången vid 60 sekunder. Där känns det för grötigt och inte tillräckligt catchy.
Asti:
--- Citat från: Alatar skrivet 05.10.2014, 22:04:24 ---Fin sång och rolig break/solo.
Men jag tycker inte om refrängen. :lol: Alltså den delen, som börjar första gången vid 60 sekunder. Där känns det för grötigt och inte tillräckligt catchy.
--- Slut citat ---
Kul att du gillar sång och gitarrsolo!
Du har helt rätt ang refrängen - den är inte catchy och kanske även grötig!
Jag är inte nöjd med låten och skulle helst vilja släppa den nu, men är väl
kanske skyldig dom som lyssnat och kommenterat ett försök till...
Tack för din feedback!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida