Forum > Färdiga produktioner
Asti - Livet som inte fanns (klar)
Henric:
Melankoliskt och djupt! B)
Det är väl inte den mest medryckande låten du gjort, men har ändå sin charm kan jag tycka!
Melodin/harmoniseringen känns lite "konstruerad" i mina öron, tänker osökt på gamla gitarrlåtar som t ex Atlantis etc, alltså harmoniseringen drar åt 60-tals stuket.
Sångljudet och insatsen är mkt bra, fin närhet i sången, kanske t om är råd att backa ett par myrben?
Hänger upp mej på ordet oavsett, känns som där är en stavelse för mycket i ordet på något vis...
Sologitarrljudet tycker jag är lite "spinkigt" och lite för mkt Chorus eller vad det nu är för effekt....
Nu är ju denna kommentar starkt färgad av mitt tycke och min smak, verkade som du var osäker själv på låten - lägg den i arkivet och plocka fram den om ett tag igen, kanske?
Med vänlig hälsning Henric
Asti:
--- Citat från: pxm skrivet 26.09.2014, 21:52:40 ---tempot är bra, det finns inget sömningt över denna.... :)
den är soft, det är den, och intressant....
jag tycker den är fin, Asti !!!!
mvh
--- Slut citat ---
Jättekul att du tycker låten är fin Johan!
Och att du inte somnar! :D
Tack för din kommentar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: equality skrivet 27.09.2014, 01:47:01 ---Lite tungt och stelt pianointro. Får George H-vibbar särskilt med septimaackordet i refrängens inledning. Tycker det blir låtens clou, bra! Gillar även mollnedgången slutet av refrängen också. Nä jag gillar harmisarna i denna! Bra lirat g-solo också. Möjligen harmonierar inte textraden "nu kan jag äntligen bli fri" med den dystra mollsvängen i musiken. Frasen låter ju glädjerik. Musiken säger mig nåt helt annat men det är säkert nåt jag missar här?
--- Slut citat ---
Jo, jag är som sagt för dålig på piano! Det blev tyvärr lite stelt. Harrison-vibbar är aldrig fel. :)
Roligt att harmonierna går hem och att gitarrdelen uppskattas!
Har faktiskt inte reflekterat över det motsägelsefulla i texten...En efterhandskonstruktion får väl bli
att det inte är en glädjeyttring utan mer ett stilla konstaterande. :rolleyes:
Tack för dina tankar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Henric skrivet 27.09.2014, 11:12:32 ---Melankoliskt och djupt! B)
Det är väl inte den mest medryckande låten du gjort, men har ändå sin charm kan jag tycka!
Melodin/harmoniseringen känns lite "konstruerad" i mina öron, tänker osökt på gamla gitarrlåtar som t ex Atlantis etc, alltså harmoniseringen drar åt 60-tals stuket.
Sångljudet och insatsen är mkt bra, fin närhet i sången, kanske t om är råd att backa ett par myrben?
Hänger upp mej på ordet oavsett, känns som där är en stavelse för mycket i ordet på något vis...
Sologitarrljudet tycker jag är lite "spinkigt" och lite för mkt Chorus eller vad det nu är för effekt....
Nu är ju denna kommentar starkt färgad av mitt tycke och min smak, verkade som du var osäker själv på låten - lägg den i arkivet och plocka fram den om ett tag igen, kanske?
Med vänlig hälsning Henric
--- Slut citat ---
Håller med om att låten inte är någon av mina mest lyckade, men roligt att du ändå hittar lite charm i den.
"Konstruerad" är nog ett bra ord för att beskriva känslan jag själv också får när jag lyssnar.
Gläder mig att du gillar sången! "Oavsett" tycker jag nog funkar hyfsat - 7 stavelser i frasen ville jag ha.
Sologitarrljudet tar jag från en POD X3 och det är dubbat. Kanske det du tycker låter som Chorus-effekt..?
Naturligtvis är din kommentar ett uttryck för ditt tycke och smak, förväntar mig och vill inget annat! :)
Jo, jag var osäker på om jag skulle lägga upp låten. Tycker inte den blev lyckad och lyssnar inte själv
på den längre, så den hamnar i arkivet och förblir säkert där! :)
Tack för din kommentar!
/Asti
Roffe H:
Har själv inte "varit här" på ett tag nu, beror på massa olika saker...ska bättra mig. Tycker inte heller att låten är tråkig, gillar ju ditt sätt att skriva text, snygg sång som vanligt. Alla låtar man gör kan ju inte vara "den bästa" som Max sa, "let it be." :)
Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida