Forum > Färdiga produktioner
Asti - Livet som inte fanns (klar)
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 24.09.2014, 15:05:03 ---SNyggt med aaah-körerna i refrängen, men sångmelodin i verserna är bättre. Refrängmelodin verkar följa en standardmall, inte dålig men lite som du sjungit den tidigare.
Gitarrsolot, enkelt, men fullt fungerande.
Texten är inte Monty Python :D (om du minns) men snarare känslosam och längtande. Bra.
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar vers och instrumentaldel och
skönt att inte texten upplevs alltför pretentiös! :)
Funderar på om inte aah-kören ändå skulle sänkas en liten aning...
Tack för din kommentar!
/Asti
karl:
Bra texter som alltid..... lite aningen skumma harmonier i verserna som gör att melodierna inte rör sig naturligt ;) menar alltså inte att allt ska vara tillrättalagt men det är något som krockar...kan inte säga vad direkt, bara den känslan jag får...annars bra sound och som sagt dina texter berör...
Allt gott karl
Asti:
--- Citat från: karl skrivet 25.09.2014, 00:14:57 ---Bra texter som alltid..... lite aningen skumma harmonier i verserna som gör att melodierna inte rör sig naturligt ;) menar alltså inte att allt ska vara tillrättalagt men det är något som krockar...kan inte säga vad direkt, bara den känslan jag får...annars bra sound och som sagt dina texter berör...
Allt gott karl
--- Slut citat ---
Kul att du gillar texten, även om jag nog tycker den är lite väl pretentiös! :)
Har funderat på vad det är som inte stämmer med låten och har några teorier:
- för långsamt tempo
- för konventionellt arr till de bitvis udda harmonierna (det du kallar "krock")
- det hade behövts en bättre balladsångare än vad jag mäktar med
- mer spännande trummor
- kanske för många udda harmonier, man tappar "flytet"
- sedan ska man inte glömma att det finns ju faktiskt tråkiga låtar! :)
Tack för din kommentar!
/Asti
pxm:
tempot är bra, det finns inget sömningt över denna.... :)
den är soft, det är den, och intressant....
jag tycker den är fin, Asti !!!!
mvh
equality:
Lite tungt och stelt pianointro. Får George H-vibbar särskilt med septimaackordet i refrängens inledning. Tycker det blir låtens clou, bra! Gillar även mollnedgången slutet av refrängen också. Nä jag gillar harmisarna i denna! Bra lirat g-solo också. Möjligen harmonierar inte textraden "nu kan jag äntligen bli fri" med den dystra mollsvängen i musiken. Frasen låter ju glädjerik. Musiken säger mig nåt helt annat men det är säkert nåt jag missar här?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida