Forum > Färdiga produktioner
Asti - Livet som inte fanns (klar)
bjurte:
Jo visst känns det ovanligt tyst här på KR. Trist !! :(
Fast jag är väl medskyldig. :o
Ska försöka ta mig i kragen.. ^_^
Låten då, jo det var ett evinnerligt hoppande mellan harmonierna, ibland känns det spännande, ibland som du säger trääligt.
Men jag tror det här är en sådan låt som kräver ett par genomlyssningar innan den fastnar.
Refrängen gillas, kanske att verserna är lite ospännande, instrumentalpartiet faller i alla fall mig på läppen, du har utvecklat ett eget solo sound/spel
som tilltalar mig !!
Håller med Maxen, alla låtar kan ju inte vara No:1 men behövs ändå.. Kör på !!
Läderläppen /t.f högspännings-hoppjerka.
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 23.09.2014, 12:44:56 ---
--- Citat från: Asti skrivet 23.09.2014, 12:06:05 ---MaxB - Tack för att du är ärlig Max! Förstår däremot inte vad du menar med att den måste få vara med..?
Den kanske fungerar, men är ointressant, har ingen hook etc. Jag känner också så!
Tack för era kommentarer! Antingen är det väldigt tyst på Kontrollrummet för närvarande,
eller vill/vågar ingen mer än Max erkänna att låten är tråkig... :rolleyes:
Hur som helst - jag gör inget mer åt den här utan den får så sakteliga glida ut i glömskans vilorum. :)
/Asti
--- Slut citat ---
Måste få vara med...
Det finns alltid låtar som är okej men som i mina öron inte har "det där", eller "det där extra".
Även Beatles hade en B-sida på skivorna och jag tänker mig att du lägger den på B-sidan av en skiva.
Vi vet att musiksmak är olika och ibland kommer covers på låten som ligger på B-sidan, bara för att det finns folk som förstår att den är bra. Jag menar att musiksmaken är olika. Troligen finns det en del som "in memorial" plockar fram den här skatten från Asti och prisar den. Därför måste den få vara med, så att de kan få chansen att upptäcka den.
--- Slut citat ---
Du är snäll Max, men jag tycker vi ska bespara kommande lyssnare denna föga intressanta upplevelse! :)
Låt den vila i frid! B)
/Asti
Asti:
--- Citat från: bjurte skrivet 23.09.2014, 13:52:34 ---Jo visst känns det ovanligt tyst här på KR. Trist !! :(
Fast jag är väl medskyldig. :o
Ska försöka ta mig i kragen.. ^_^
Låten då, jo det var ett evinnerligt hoppande mellan harmonierna, ibland känns det spännande, ibland som du säger trääligt.
Men jag tror det här är en sådan låt som kräver ett par genomlyssningar innan den fastnar.
Refrängen gillas, kanske att verserna är lite ospännande, instrumentalpartiet faller i alla fall mig på läppen, du har utvecklat ett eget solo sound/spel
som tilltalar mig !!
Håller med Maxen, alla låtar kan ju inte vara No:1 men behövs ändå.. Kör på !!
Läderläppen /t.f högspännings-hoppjerka.
--- Slut citat ---
Kanske har inte aktiviteterna kommit igång än efter semestrarna..?
Du ska inte ha dåligt samvete, du är ju en av få som är aktiva!
Jo, låten kräver kanske ett par lyssningar innan man inser att den är trist..? :rolleyes:
Jag tror som du att instrumentalpartiet är det som möjligen är något att ha.
Däremot håller jag inte med om att ointressanta låtar behövs! :)
Tack för ditt medlidande! :D
/Asti t.f. Trälbock B)
Lazarus:
Jag tycker inte alls den är tråkig eller ointressant. Tvärt om.
Däremot tycker jag trummorna kunde vara lite mer levande på något sätt. Lite andra stråkar skulle jag nog också valt.
Mvh
Lazarus
Altsax:
inte så pjåkig
Det kändes som mjukiskläder, höst och en kopp the i soffan med katten i knät
Och där trivs jag faktist rätt bra :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida