Forum > Färdiga produktioner

Varför är det bara skit på TV

<< < (3/5) > >>

Håkan Nilsson:
Kul låt, bra driv o bra sound. Förutom sången som låter lite distad?

Henric:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 26.08.2014, 00:59:10 ---Kul låt, bra driv o bra sound. Förutom sången som låter lite distad?

--- Slut citat ---

Kul att du gillar låten Nilsson! På leadvoxen på verserna har jag ett visst mått av saturation, rösten på refrängen har jag försökt få lite cosmonaut/megafon aktigt bl a med hjälp av lite dist - tyckte det blev fräckt! :P

Henric

Asti:
Skönt groove och snygg mix/ljudbild! Bra text!
Den enda lilla anmärkning jag har är att synth-solot som startar efter ca 138 sekunder
känns lite otajt i början....som att en del toner kommer lite för tidigt där.  :unsure:
Men det kanske bara är jag som är lite "ur gängorna" idag.  :)
/Asti

Henric:

--- Citat från: Asti skrivet 26.08.2014, 18:42:40 ---Skönt groove och snygg mix/ljudbild!
Det enda anmärkning jag har är att synth-solot som startar efter ca 138 sekunder
känns lite otajt i början....som att en del toner kommer lite för tidigt där.  :unsure:
Men det kanske bara är jag som är lite "ur gängorna" idag.  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Fortfarande? Gurano gjorde mej uppmärksam på detta, varpå jag kvantiserade dom två första takterna......jag hade lite problem med att hitta stuket på liret först, sen växlade jag över till att försöka få det åt det mångkulturella ormtjusarhållet typ......det är ett rätt så utflippat solo egentligen......i princip kan man säga att jag spelar rakt ut i vädret och sen gör en tagning till där jag håller in slumpvis utvalda tangenter för att få lite extra flärpar här och var.....egentligen gillar jag inte att kvantisera improviserade partier, brukar bli så grymmt stelt.....sen är det ju alltid den där jävla latencyn som i slutskedet av ett projekt kan ställa till det....ibland brukar jag bounca ut ett stereospår på mixen, starta ett nytt projekt med endast två stereospsår och spela in för att sedan importera tillbax igen, dock inte här......

H

bjurte:
Svänger som sjuttsingen det här Grabben..
Ja TV, det är en sorglig historia det.. :wacko:
Tycker du fått till ett skönt sound och sväng, Prat-rappen funkar kanon..
Men hur Yllekalsongen hamnade där är ett mysterium.. :huh: :D (Kanske ett försök att göra om den till färg-TV  ;))

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion