Forum > Färdiga produktioner

Varför är det bara skit på TV

<< < (4/5) > >>

Eddi:
Javisst den här svänger bra och rappen funkar men fick jag önska så skulle dubbelt så många ord in på samma yta - då blir den nästan radioklar.

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 27.08.2014, 14:06:35 ---Javisst den här svänger bra och rappen funkar men fick jag önska så skulle dubbelt så många ord in på samma yta - då blir den nästan radioklar.

--- Slut citat ---

Jag tycker mig höra att både låt och text skulle ha potential om texten sjungs.
Ser inehåller recitationen som Eddi säger inte tillräckligt många ord, eller den rytmik som präglar rap.

Det är trots det ett skönt gung!

Henric:

--- Citat från: bjurte skrivet 27.08.2014, 12:41:26 ---Svänger som sjuttsingen det här Grabben..
Ja TV, det är en sorglig historia det.. :wacko:
Tycker du fått till ett skönt sound och sväng, Prat-rappen funkar kanon..
Men hur Yllekalsongen hamnade där är ett mysterium.. :huh: :D (Kanske ett försök att göra om den till färg-TV  ;))

--- Slut citat ---

Tack för det! P g av TV-utbudet blir det oifs mer tid i studion! Haha, yllekalsong, tja därför det rimmar på rock´n råll....antar jag!

Med vänlig hälsning Henric

Henric:

--- Citat från: Eddi skrivet 27.08.2014, 14:06:35 ---Javisst den här svänger bra och rappen funkar men fick jag önska så skulle dubbelt så många ord in på samma yta - då blir den nästan radioklar.

--- Slut citat ---

Du har säkert en synpunkt i vad du säger om antalet ord - men det stannar härvid - det roliga i kråksången är att dom som känner mej vet att jag är så fjärran från rap som man kan tänkas komma.....jag tycker själv att texten blev bra och att innebörden är något jag känner att jag kan stå för. Som jag skrev i någon kommentar tycker jag att rap som uttrycksform är fräckt och praktiskt när man inte är så sångbegåvad...   :lol: Jag gillar dock inte rap med för mycket förortsjargong förmodligen för att det är något jag inte kan identifiera mej med....läste lite på Wikpedia om rap, det är ju ingen ny företelse precis....bifogar en länk nedan!

Med vänlig hälsning Henric    http://sv.wikipedia.org/wiki/Rap

Henric:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.08.2014, 18:29:06 ---

--- Slut citat ---

Jag tycker mig höra att både låt och text skulle ha potential om texten sjungs.
Ser inehåller recitationen som Eddi säger inte tillräckligt många ord, eller den rytmik som präglar rap.

Det är trots det ett skönt gung!

--- Slut citat ---

Kul att du gillar gunget iaf...du får läsa mitt föregående inlägg..... :D

Med vänlig hälsning Henric

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion