Forum > Färdiga produktioner

Varför är det bara skit på TV

<< < (2/5) > >>

Henric:

--- Citat från: equality skrivet 24.08.2014, 22:27:46 ---Kul! Svänger bra till rolig text. Möjligen är ljudet lite hårt utan att egentligen veta vad jag menar. Aningen hängmatta på mastern kanske lättar?

--- Slut citat ---

Kul att du gillar, tycker själv att den blev bra och med en djupare innebörd om man analyserar svammlet!  :lol:
Jag ska pilla lite till på ljudet, måste dock få lite distans till låten först, det är jobbigt med kreativitet!  B)

Med vänlig hälsning Henric

Henric:

--- Citat från: MaxB skrivet 24.08.2014, 22:32:35 ---Kul text, lägg upp den så man ser. Riktigt bra rim och bra innehåll i texten.
Du borde ha någon som sjunger den, du eller annan. Har du en melodi-idé för sången men var för självkritisk så att du valde att läsa/rappa istället?

Skönt sound och groove!

--- Slut citat ---

F´låt, glömde lägga upp texten, fixat nu i trådhuvudet!   :blink:
Jag har ingen melodi, är och förblir en raplåt!  :lol:
Det är kul att sjunga en och annan gång kan jag tycka. dock är det så för min del att jag kan oftast inte få ut de melodier jag hör i huvudet p g av bristfälliga sångkunskaper, har ingen styrka i rösten heller fast jag försöker ta i från tårna.....men det är väl med det som med alla andra instrument, det krävs övning......

Henric:

--- Citat från: Gurano skrivet 24.08.2014, 22:45:26 ---Låter bra - kul låt
Takten på instrumentet som kommer in vid 137 är inte helt hundra i början - stör mitt öra lite

Håller lite med EQ om att det låter lite hårt - kanske lite för distinkta instrumentljud?
/Gurano

--- Slut citat ---

Tack, ja det blev väl lite småkul!  :D
Angående solointrot så hör jag också det nu  :lol: :lol:, gjorde ett par test innan jag spelade in, jäkligt svårspelat ljud till och börja med, det funkade inte med det vanliga liret tyckte jag och växlade över till ett försök att få det lite mer "mångkulturellt med en touch av ormtjuseri"....  :lol: :lol: :lol:

Jag ska se om jag kan dra lite i midipluttarna i solointrot alternativt spela om....

Henric:
Ändrat lite på midipluttarna på solointrot!  B)

Gjort några smååååjusteringar på trummorna, ändrat pyttelite på automationskurvan på leadvoxen för att få fram textstroferna ytterligare! Sänkt rösteffekterna ett myrben eller två...

Nu får låten vila ett tag....Tjo i boet!  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Henric:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 25.08.2014, 10:38:15 ---Kul låt. Jag gillar att det är rap. Här behövs då ingen sång. Hårt ljud? Njäe  :unsure:

// Space

P.S. Vi har samma program på TV i Finland...

--- Slut citat ---

Ja den blev lite småkul! Rap är rätt fräckt, gillar inte när det blir för mycket förortsjargong dock... B) Men uttrycksformen är kul!  :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion