Forum > Demolåtar
Dividend - Hymne der Nacht -
Asti:
Vadå 11 minuter?? Musiken höll bara på i 10 minuter och 10 sekunder! :)
Smäktande stråkar och imponerande arrangemang! Vackert och avkopplande.
Ursäkta en novis på området, men för mig kretsar det lite för mycket runt samma
mollharmoni. Skulle vilja ha lite mer variation där. Gärna mer "durpartier". :)
Ibland låter stråkar och kör lite "midi" i anslaget, kunde vara lite mjukare övergångar
i dynamik- och volymsförändringar. Men det är småsaker och säkert en baggis för dig att fixa.
Jag är (som du säkert vet) en stor fan av dina pianostycken, där musiken liksom "porlar" fram och
arrangemangen är mindre än här. Då blir jag glad och upprymd när jag lyssnar, här blir jag lugn,
men lite dyster...
/Asti t.f. Dysterkvist
Dividend:
Jo, denna är omixad och ska fixas iu kompoisitionen på ett flertal platser. Inget piano i den här dock! :)
Tack för din tid!½
equality:
Idag har jag möjlighet att lyssna igen och då har du tagit bort länken... :huh:
Lyssnar på den gamla versionen och det låter väldigt bra. Finns mycket känsla i de vackra melodierna, snygga växlingar i såväl instrument som dynamik. Jag är dock fortfarande nyfis på den nya versionen där it-förbindelsen som sagt stupade redan efter någon minut när jag försökte senast.
Dividend:
Okej, då har jag jobbat som ett svin på den här. Tyvärr, eq, var förra så dålig att den togs bort ganska snabbt. Men den här blev bra.
Hittade denna från 2011 och insåg genast att den kunde förbättras på olika sätt. Införa kontrasubjekt mm.
Den är typ ganska omixad. Gamla EWQL är det som används. Får läsa manualen (har glömt det mesta). Alla klagomål och åsikter välkomnas.
Den är 11 minuter lång. Titeln är namnet på ett kapitel ut Nietzsches Zarathustra, som känslomässigt appellerade till mig 2011 smile
Marruschkka:
Det här är ruggigt bra, vilket tema, måste vara världsklass på det :wub:
Storslaget, pampigt med en hel del vemod, dessa mollklanger ger mig rysningar.
Lite mållös här, kan inte komma på något att invända mot, jag bara gillar enormt mycket :rolleyes:
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida