Forum > Demolåtar

Cykeln - Like the Roma do (v3 140812)

<< < (6/8) > >>

equality:
Håller med Gurano om sångljudet. Vinylsoundförsök? Njae, släpp fram din snygga sång. Gillar verkligen rockdelen (tangon med för den delen) bryter av snyggt! Tycker du har fått mer dynamik men ibland är alla för på (helt rätt i rocken men inte i tangon). Tror du skulle få mer bryteffekt om tangon kanske rent av var utan drumsticksen.

Dividend:
Tycker också Rikki ska bli medlem på KR. Hon är flink med google translate. :)

Låten då. Går väl inte riktigt igång på det här tango-stuket. Men det är en bra text. Och bra tolkad av dig Cykeln.

Marsall:
Skön låt o lir --Men hela kakburksljudet på sången drar ner det fina liret tyvärr.. Kommer att bli finfin när den e klar  :)

morgonte:
Oj oj - urstark melodi som sätter sig direkt! Bra text mer om våra föreställningar om romer än om "verklighetens folk" (och var kom DEN ifrån? :ph34r: :lol:). Vinylsimuleringen motarbetar direkt de rockigare partierna - ta bort den helt, alternativt lyft bort den en bit in i låten så man kan sugas med i draget stället för att som nu bara förstå att det pågår ett helsikes drag nånstans, men inte här... :)

Intressant nog fick jag direkt en annan version i huvudet - en syntversion, med en lite blasé röst, ungefär som Falcos "Puttin on the Ritz". Gissar att det är hur din röst låter med vinylsimulering som triggar igång det... :rolleyes:

cykeln:

--- Citat från: Zakyath skrivet 10.08.2014, 21:42:55 ---schysst låt, gillar det retro soundet men tycker att trummorna låter alldeles för moderna för ljudbilden... speciellt hi-haten tycker jag sticker ut

--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten! Håller på med soundet och det kommer en ny version snart. Kanske innebär att retrosoundet till viss del ändras.

--- Citat från: Gurano skrivet 11.08.2014, 01:27:07 ---Jag har inte läst de andras inlägg.
Mina tankar: Låter bra på det stora hela, men i min lyssning är sången för instängd ... öppna locket på den så blir det finemang
/Gurano

--- Slut citat ---
För instängt - du har helt rätt så är det i min och många andras lyssning också. Håller på att öppna locket nu. Hoppas på finemang :)

--- Citat från: equality skrivet 11.08.2014, 01:39:48 ---Håller med Gurano om sångljudet. Vinylsoundförsök? Njae, släpp fram din snygga sång. Gillar verkligen rockdelen (tangon med för den delen) bryter av snyggt! Tycker du har fått mer dynamik men ibland är alla för på (helt rätt i rocken men inte i tangon). Tror du skulle få mer bryteffekt om tangon kanske rent av var utan drumsticksen.

--- Slut citat ---

Jepp sångljudet är muffligt. Ska ändras. Kul att du gillar rockdelen! Ja jag håller på och jobbar för mer dynamik - hoppas på bättring till nästa version.
Tangon får lägre drums bl.a

--- Citat från: Dividend skrivet 11.08.2014, 09:14:19 ---Tycker också Rikki ska bli medlem på KR. Hon är flink med google translate. :)

Låten då. Går väl inte riktigt igång på det här tango-stuket. Men det är en bra text. Och bra tolkad av dig Cykeln.

--- Slut citat ---
Rikki tycker inte hon kan något om musik och därför inte har så mycket att komma med här.
Tango är livet! :) och visst är det en bra text (som vanligt med R) Kul att du gillar min tonsättning!

--- Citat från: Marsall skrivet 11.08.2014, 16:28:22 ---Skön låt o lir --Men hela kakburksljudet på sången drar ner det fina liret tyvärr.. Kommer att bli finfin när den e klar  :)

--- Slut citat ---
Kakburksljud hade Rikki roligt åt! Du har helt rätt - jag tror det blir bättre sångljud i nästa version - annars får jag gå över till frimärken och enklare promenader.

--- Citat från: morgonte skrivet 12.08.2014, 09:58:41 ---Oj oj - urstark melodi som sätter sig direkt! Bra text mer om våra föreställningar om romer än om "verklighetens folk" (och var kom DEN ifrån? :ph34r: :lol:). Vinylsimuleringen motarbetar direkt de rockigare partierna - ta bort den helt, alternativt lyft bort den en bit in i låten så man kan sugas med i draget stället för att som nu bara förstå att det pågår ett helsikes drag nånstans, men inte här... :)

Intressant nog fick jag direkt en annan version i huvudet - en syntversion, med en lite blasé röst, ungefär som Falcos "Puttin on the Ritz". Gissar att det är hur din röst låter med vinylsimulering som triggar igång det... :rolleyes:

--- Slut citat ---
TAck så mycket - jättekul att höra detta!
"vinylsoundet" hoppas jag försvinner i nästa version - jobbar på det...
Det vore ju super att få höra en sådan version!

-----
Som sagt jag håller på med en ny version som förhoppningsvis har kommit upp ur kakburken samt är lite mer dynamisk än den nuvarande.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion