Forum > Demolåtar

Cykeln - Like the Roma do (v3 140812)

<< < (5/8) > >>

aROCKER:
Låten känns tjock runt midjan (EQ) Men i övrigt helt underbar!!
4/5

Airikr:
Kärlek vid första öronkastet  :wub:

Helt underbar, passionerad med lidelse och allt det där som hör hemma i en Tango. Blev lite överrasskad av de lite "rockigare" tongångarna i mitten, det skämmer inte men jag är nog för en mer "ren" Tango ändå.
Sologuran ger lite Tom Waits feeling, klockrent!

Som summering: En låt som jag troligtvis kommer lyssna mycket på under lång tid framöver, sitter bra i själen då min livsstil är lite vind-för-våg och passar perfekt när jag är ute och rullar på vägarna.

cykeln:

--- Citat från: Roffe H skrivet 08.08.2014, 12:57:08 ---Jättehärlig "Cykelnlåt", rolig och fantasifull...man blir bara glad. Kanske lite mer diskant på sången? :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Tack Roffe!
Att någon blir glad av något man gör känns gott!
Diskant ja - håller på och rattar ....

--- Citat från: bjurte skrivet 08.08.2014, 14:43:54 ---En i grunden spännande och bra låt, sången lite för mufflig och basen lite dominant, lite på gränsen till trashkomprimerad, vilket kanske inte riktigt passar genren..
Sångaren tar stundtals i lite förmycket (ang. det teatraliska).
Det  låg en annan mix uppe här förut, tyckte den var behagligare. 

--- Slut citat ---

Kul att du gillar låten som sådan!
OK jag kan nog ge dig rätt i det mesta. Tror att jag gått bort mig i mixträsket - öronen sviker. Får se om jag kan få till det...

--- Citat från: aROCKER skrivet 09.08.2014, 02:20:15 ---Låten känns tjock runt midjan (EQ) Men i övrigt helt underbar!!
4/5

--- Slut citat ---
Tjock runt midjan :) - du har nog rätt - får se om jag kan få till det ...
"Underbar " tar jag till mig!

--- Citat från: Airikr skrivet 09.08.2014, 11:11:48 ---Kärlek vid första öronkastet  :wub:
Helt underbar, passionerad med lidelse och allt det där som hör hemma i en Tango. Blev lite överrasskad av de lite "rockigare" tongångarna i mitten, det skämmer inte men jag är nog för en mer "ren" Tango ändå.
Sologuran ger lite Tom Waits feeling, klockrent!
Som summering: En låt som jag troligtvis kommer lyssna mycket på under lång tid framöver, sitter bra i själen då min livsstil är lite vind-för-våg och passar perfekt när jag är ute och rullar på vägarna.

--- Slut citat ---
Tack! Jag tror du räddat mig ur känslan av värdelöshet!  :wub:
Har vridit och vänt på reglage av alla de sorter och ibland tyckt att jag fått till ett bättre ljud men vid nästa lyssning så tycker jag att det bara blivit sämre,
och tänkt att jag ska nog ägna mig åt något annat - kaffekokning, lättare promenader och så ... Mörker , mörker ...
De rockiga tongångarna kom som en överraskning för mig också. Hade skrivit verserna som ett försök att låta lite Romsk/Zigenaraktig och skulle sen ge mej i kast med refrängen. Jag tror det var gitarren som ledde mig in på lite rockigare tongångar. Sen var det svårt att ta bort och börja om. Så återstod sticket och det blev också åt det rockigare hållet. Sen en förhoppningsvis avbrytande återgång till det romska temat.
TAck igen! Mörkret lättade!

Zakyath:
schysst låt, gillar det retro soundet men tycker att trummorna låter alldeles för moderna för ljudbilden... speciellt hi-haten tycker jag sticker ut

Gurano:
Jag har inte läst de andras inlägg.

Mina tankar: Låter bra på det stora hela, men i min lyssning är sången för instängd ... öppna locket på den så blir det finemang

/Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion