Forum > Demolåtar

Cykeln - Like the Roma do (v3 140812)

<< < (3/8) > >>

Eddi:

--- Citat från: cykeln skrivet 06.08.2014, 16:57:30 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 06.08.2014, 15:15:20 ---En skojig låt som gör att man drar på smilbanden. Jag blev mycket imponerad av din balalajkateknik som later bra och humaniserad - jag vet hur svårt det är. Bra att du sa att det var Rikki som gjort texten. Du och hon har samma språkton och samma humor så jag tog för givet att det var du som hade satt ihop något liknande (typ 22 mars) Texten är mycket bra och sveper ihop med musiken på ett perfekt sätt.

For Rikki: (google)
A fun song that makes you draw a smile. I was very impressed with your balalajkateknik that sounds good and humanized - I know how hard it is. Glad you said it was Rikki who made the text. You and she have the same språkton and the same sense of humor so I took it for granted that it was you who had put together something similar (type 22 March) the text is very good, and wraps up with the music perfectly.

--- Slut citat ---

Thank you on behalf of the entire staff!
Jag hoppas att min balalajakteknik är human annars börjar jag känna mig lite midiaktig :)
Jättekul att du gillar låten! Jag har gjort två tidigare försök på denna texten som Rikki spolat men nu tror jag hon tycker den är ok. Jag ska hälsa!
...22 mars??

--- Slut citat ---
Då och då förekommer lite Festivaler på KR och ibland är du med med en låt - denna Festival vann du t.o.m. hur är det med demensen :lol:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=33898.0

Wernborg:
Teatraliskt var ordet.  :D Skönt framförande. Håller med Equality om du kunde låtar instrument komma och gå i arret. Låten upplever jag odynamisk som den är arrad nu.

The moon as my pillow?

Härligt att tillägna detta folk en låt. Undrar om de själva ser på sin situation lika romantiskt (pun intended) som i sången här. Många av de är nog ganska utsatta i samhället. (Iofs inte flyttande i sig som är problemet....)

Bra jobbat teamet!

MaxB:
Jag tänkte att det inte skulle vara en nackdel om den sjungs liite mindre teatraliskt.
Därmed inte sagt att den sjungs "för" dito...

cykeln:

--- Citat från: Wernborg skrivet 06.08.2014, 21:34:11 ---Teatraliskt var ordet.  :D Skönt framförande. Håller med Equality om du kunde låtar instrument komma och gå i arret. Låten upplever jag odynamisk som den är arrad nu.

The moon as my pillow?

Härligt att tillägna detta folk en låt. Undrar om de själva ser på sin situation lika romantiskt (pun intended) som i sången här. Många av de är nog ganska utsatta i samhället. (Iofs inte flyttande i sig som är problemet....)

Bra jobbat teamet!

--- Slut citat ---
Hej W - stort tack för synpunkter - jag återkommer (är lite långsam av mig :) )
Men Rikki ville att jag skulle lägga in hennes svar

Wernborg is right, the reality is that we have a dual view of the Rom, both wrong, neither particularly flattering or compassionate. They are displaced, and over the centuries some may have come to prefer travel, but like most peoples, they'd like a home.
They are not flamboyant. We think of the women as promiscuous - they aren't. They're a very traditional, conservative people.
They work hard, and while some or many might be thieves, do they really have options? If no one will give you work, if no one will buy what you are selling, if you have nothing you can sell - how are you supposed to eat?
Those who settle in one place are among the poorest in that place. They lack education, and when they have education, improper nutrition hampers their learning. The Rom are beautiful people. They possess artistic traditions that humble and amaze me. They are determined. I wanted to recognize their beauty, but I simply don't have the skill to put all of the above into a song.

They are(were, I should say) probably from India, back when they began traveling. Possibly the lowest caste, the untouchables, and maybe they traveled beyond India in the hopes of a better life. But having been raised with the "untouchable" stigma, and taking mixed generations of people along, how do you change that? On to a new place, that is not home, but not far enough away to escape the stigma. Shoo, scram, you scum... anger wells up, and food must be had, and trickery is employed where ever it will work.
And inspite of thousands of years of vilification, they are artists, and givers of beauty, and they amaze me.

Eddi:
Wouldn't it be easier if Rikki become a member of KR though she is a part of it :unsure:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion