Forum > Färdiga produktioner
Eddi ft. Perre - Crown, Färdig
Dividend:
Lyssnar igen på denna, eftersom du uppdaterat.
Du klarar sångmelodin bra, även uppgången, men undrar ändå hur det skulle låta med en upppitchad röst (tjej eller typ Asti :) på den här. Sångmelodin är bra annars.
Lite trög ansats på komp-stråket, speciellt i inledningen - där kunde du nog mixtra lite med patchen eller välja annan. För många noter på för kort tid. Det låter artificiellt på ett dåligt sätt, värre än en dåligt vald synth-patch - som man råkat trycka fel på :)
Däremot - gitarrsolot var riktigt bra.
Eddi:
--- Citat från: Dividend skrivet 26.09.2014, 09:51:46 ---Lyssnar igen på denna, eftersom du uppdaterat.
Du klarar sångmelodin bra, även uppgången, men undrar ändå hur det skulle låta med en upppitchad röst (tjej eller typ Asti :) på den här. Sångmelodin är bra annars.
Lite trög ansats på komp-stråket, speciellt i inledningen - där kunde du nog mixtra lite med patchen eller välja annan. För många noter på för kort tid. Det låter artificiellt på ett dåligt sätt, värre än en dåligt vald synth-patch - som man råkat trycka fel på :)
--- Slut citat ---
En tjej eller Asti? Det låter som motpoler på nåt sätt. Trög ansats på stråket hm ok tror jag vet vad du menar. Tack för lyss o tyck Div :D
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 09.10.2014, 10:53:56 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 26.09.2014, 09:51:46 ---Lyssnar igen på denna, eftersom du uppdaterat.
--- Slut citat ---
En tjej eller Asti? Det låter som motpoler på nåt sätt. Trög ansats på stråket hm ok tror jag vet vad du menar. Tack för lyss o tyck Div :D
--- Slut citat ---
Vill bara klargöra att visserligen är jag feminist, men tycker du fixar utmärkt att sjunga den här själv! :D
/Asti t.f. Tjej
bjurte:
Ja vars e brudarna ?? :unsure: :D
Låter bra Eddi, kanske att trummorna skulle vara lite mer drivande taktfasta..
Dom känns lite spattiga nu.
Eddi:
--- Citat från: bjurte skrivet 09.10.2014, 12:57:44 ---Ja vars e brudarna ?? :unsure: :D
Låter bra Eddi, kanske att trummorna skulle vara lite mer drivande taktfasta..
Dom känns lite spattiga nu.
--- Slut citat ---
Spattiga? Hm jag inte fattar noll! Tid eller så...?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida