Forum > Färdiga produktioner

Gutter Jens and the Muffler_Walking on

<< < (3/4) > >>

Henric:
Skön låt, bra lir och bra sång! Tycker det låter kanonbra, gillar det lite torra studioljudet, får lite eaglesvibbar av gitarrspelet!

Coolt!

Med vänlig hälsning Henric

zzeb:
Torrt som fnöske, men det är väl så det ska va.Coolt lirat och sjunget.

aROCKER:
Hej Allihopa...jodå torrt ska det vara i min bok och även Jens.
Däremot så brottas vi med kanske lite oren sång, har för mig att den har lite svår sch-ljud i grunden men inte så tokmycket...tycker det funkar.

Och jag känner också Eagles över solot men ändå egen melodi och det är fasicken inte lätt gjort, mycket snyggt arr av Jens där.

Tack så mycket för varm fin kritik...ha det i värmen.

therocker:
Tack igen!

--- Citat från: Henric skrivet 27.07.2014, 14:11:36 ---får lite eaglesvibbar av gitarrspelet!

--- Slut citat ---
Hehe.... Under solopartiets tillkomst fick jag en hel del hotel california vibbar, sen när jag fräschade upp minnet med att lyssna på den låten igen visade det sig att det är en bra bit ifrån ändå. Mycket möjligt att solopartiet i hotel california är ett av de bästa någonsin......

Har nu manglat ut låten via cdbaby, finns på iTunes https://itunes.apple.com/se/album/walking-on-single/id901582480 (om någon vill ge ett bidrag?) och snart på spotify.

bjurte:
En liten pärla från 70-tals-rockfabriken..
Bra och snyggt sound, kanske att trummorna låter en aningens för moderna(men bra)
Sången är lite för hög och vass tycker jag, gillar när den får kämpa lite för att höras..
Snyggt "Califonia solo"

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion