Forum > Färdiga produktioner

Livets gåta

<< < (3/7) > >>

Wernborg:

--- Citat från: Fredrik Karlsson skrivet 18.08.2007, 17:02:48 ---Jo visst låter det Dan Reed!
Bra låt och sången är för låg (helst skulle jag vilja höra det med en annan röst (SORRY :()(!
Kan även tycka att kompgitarren är lite för hög på vissa ställen.
Bastrumman är som sagts för fet oxå!

Extra kul att det är på svenska!!

--- Slut citat ---

Tack för lyssning. Det kanske blir en version med textförfattaren Humleklo på sång också. Vi får se.

Wernborg:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.08.2007, 17:26:04 ---Tjenixen.
Jorå boys,detta låter bra! Kanske lite hård/hög baskagge...Lossa lite på skinnet...I övrigt så är det fantastiskt lirat.Möjligen upp med sången några snäpp..Bra låt!
Melodican grym! Fast nån ton är inte riktigt hundra :P

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Kul att just du tycker att melodican är grym, med tanke på att en del tror att det är munspel, hehe.  :D  Tror jag vet vilken ton du menar, i solot va? Ska nog testa några tagningar till på solot.

Wernborg:

--- Citat från: Emulator skrivet 19.08.2007, 15:12:22 ---Frikyrkoproducerad musik som vinjett till Cafe Göteborgsbryggan i svt. -"Tommy Nilsson-balladmässigt" ljud. Därmed inte sagt att det skulle vara dåligt.
Skitbra brygga, fantastiskt gitarrspel där innan reffen!
Fina ljud generellt, lite höga trummor kanske=
Gitarrsoundet är bra, framförallt solopartierna.
Genren är inte min hemmabana direkt, men det känns som om denna inte når ända fram pga versens arr, eller snarare brist på sådant.
Refrängen är skitbra, men den gör versen lite platt och mindre instressant?
Tror att det skulle kännas bättre om verserna fick mer godis. Nu känns det som reffen tar slut..och allt faller. Ornamentera med lite stråkar, någon gitarrslinga som drar iväg kanske?
Men bryggan och refrängen håller toppklass! Jobba lite mer med verserna så slutar jag att vara så grinig.

--- Slut citat ---

Frikyrkoproducerat   :o
Jag vet att virveln är kass. Ska byta ut den helt. Pilla in lite detaljer i verserna också.

Kul sågning. :D

Wernborg:

--- Citat från: stajo skrivet 19.08.2007, 15:28:43 ---Fin låt och diggar verkligen gitarrspelet :). Munspelet är också fint och går bra ihop med gitarren.
Tyvärr så blir sången lite anonym förmodligen mest pga den ligger lite lågt.
Bra
/Staffan

--- Slut citat ---

Tack för feedback. Ska vässa till sången och höja den lite också. Kul att du diggar. :D

Emulator:

--- Citat från: Wernborg skrivet 19.08.2007, 19:23:39 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 19.08.2007, 15:12:22 ---Frikyrkoproducerad musik som vinjett till Cafe Göteborgsbryggan i svt. -"Tommy Nilsson-balladmässigt" ljud. Därmed inte sagt att det skulle vara dåligt.
Skitbra brygga, fantastiskt gitarrspel där innan reffen!
Fina ljud generellt, lite höga trummor kanske=
Gitarrsoundet är bra, framförallt solopartierna.
Genren är inte min hemmabana direkt, men det känns som om denna inte når ända fram pga versens arr, eller snarare brist på sådant.
Refrängen är skitbra, men den gör versen lite platt och mindre instressant?
Tror att det skulle kännas bättre om verserna fick mer godis. Nu känns det som reffen tar slut..och allt faller. Ornamentera med lite stråkar, någon gitarrslinga som drar iväg kanske?
Men bryggan och refrängen håller toppklass! Jobba lite mer med verserna så slutar jag att vara så grinig.

--- Slut citat ---

Frikyrkoproducerat   :o
Jag vet att virveln är kass. Ska byta ut den helt. Pilla in lite detaljer i verserna också.

Kul sågning. :D

--- Slut citat ---

Tja, inte sågning, men kanske ris och ros :D

kommer bli skitbra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion