Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Nine Past Seven Commute Train
MaxB:
--- Citat från: Wernborg skrivet 07.07.2014, 00:15:07 ---Låter bra. Kan ju testa dina eq-settings nån gång.
--- Slut citat ---
Tror däremot att POD2 hittar på en del med basen som ger det här soundet.
Tänkte jag ska hitta/hitta på någon tågvissla, kanske med munspel, som kommer in i slutet på
Nine past seven commute train
Nine past seven commute train
Nine past seven commute train - here we come [Uuuuiiiiiuuuuuiiiii]
Roffe H:
Blir bara bättre och bättre denna, tågvissla tycker jag låter spännande... :)
/Roffe H
MaxB:
--- Citat från: Roffe H skrivet 07.07.2014, 12:01:14 ---Blir bara bättre och bättre denna, tågvissla tycker jag låter spännande... :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Ja den är superbra, tycker jag, får se när jag kommer till tågvisslan.
Är ganska trött varje kväll, efter allt arbete hemmavid på dagarna under min semester.
Roffe H:
--- Citat från: MaxB skrivet 07.07.2014, 23:22:46 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 07.07.2014, 12:01:14 ---Blir bara bättre och bättre denna, tågvissla tycker jag låter spännande... :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Ja den är superbra, tycker jag, får se när jag kommer till tågvisslan.
Är ganska trött varje kväll, efter allt arbete hemmavid på dagarna under min semester.
--- Slut citat ---
Visst blir man trött av att jobba på sin semester, men det klarar du. (som är ung) :lol:
/Roffe H
Airikr:
Hur kan man inte älska denna tåglåt, jagar alla dystra känslor på flykten :D :wub:
Gillar flödet i texten och tycker inte att du ska ändra på något. Det finns flera små detaljer i fraserandet som är både kul och speciellt, refrängen är hur skön som helst, känns som om låten är gjord när du suttit på tåget och det rullar över skenornas skarvar i ungefär 110 blås, precis så som det var förr, så ändra för tusan inte det.
Visst låter det midi i tutandet men det funkar och blir lite "lekfullt naivt" på något vis (herregud, hur förklarar man det?). Skulle kunna tänka mig mer solofeeling i solodelen, fibbla runt lite mer bland tonerna...
Nu fattas bara visslan!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida