Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Nine Past Seven Commute Train
Wernborg:
Låter bra tycker jag. Fin mix du fått till. Elbasen är extrapoäng för. Mycket sträng och trä gillas i soundet.
Funderar bara på varför du har nån egen jamaicadialekt i slutet?
MaxB:
--- Citat från: Eddi skrivet 06.07.2014, 03:18:09 ---Helt ärligt så känner jag inte till någon som gjort så många tåglåtar som du eller låtar om dragbåtar heller för den delen så där toppar du min lista över sådana låtar. Fast jag tycker fortfarande att blåset är för midi men det är ju inget att göra nåt åt :D
--- Slut citat ---
Får se om jag bryr mig om att sträva bort från Midi-soundet. Tror inte det. Vill troligen gå vidare med nästa okända låt som jag vill ska skapas nästa helg, en vecka in i semestern från IT-arbetet.
--- Citat från: Wernborg skrivet 06.07.2014, 18:16:12 ---Låter bra tycker jag. Fin mix du fått till. Elbasen är extrapoäng för. Mycket sträng och trä gillas i soundet. Funderar bara på varför du har nån egen jamaicadialekt i slutet?
--- Slut citat ---
Ja, mixen känns trevlig, för att komma från mina enkla resurser. Gillar själv det här basljudet mycket. Nu blev trummorna riktigt bra utan egen rymd. Kul att du ville ställa upp som trummis på den här låten, tack för det.
Jamaica... hmm låt se nu, jo hon jag sjunger om i sista versen kommer ju nästan från sådana trakter. Duger det som förklaring eller borde jag kanske sjunga om allt på mitt sätt?
Wernborg:
Hur blir basljudet till?
MaxB:
--- Citat från: Wernborg skrivet 06.07.2014, 19:17:33 ---Hur blir basljudet till?
--- Slut citat ---
Det är nog följande kedja, om det går att följa den... Spelar basen med fingrarna, inte plektrum, mitt över mikrofonerna. Har mer diskantljud på tone-reglaget på basgitarren -> POD2 ("Amp-model": line and clean) -> Cubase: eq:at som i bilden kommer inte ihåg hur mycket kompression (Cubase egen).
Wernborg:
Låter bra. Kan ju testa dina eq-settings nån gång.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida