Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Nine Past Seven Commute Train
Plinka:
Kul och svängig låt! Jag tycker helt klart att version 3 där Wernborg spelar svängiga trummor passar bäst till stilen :D stressigt eller inte, , den ska ha detta tempo och denna glättiga stilen tycker jag!
zzeb:
Obladioblada som du nämnde stämmer ganska bra. Gillar versionen med raka trummor.
Vers funkar fint tycker jag. Refrängen är också bra men behöver fraseras om lite. Sitter på jobbet på lunchen och kan inte sjunga in förslag och kan inte skriva noter så jag försöker förklara i text.
Nine past seven "kort paus" commute train
Och på sista raden tar du bort "commute". Nine past seven train - here we come
Hoppas du förstår hur jag menar och får till en bättre frasering i refrängen:)
Detta är ju bara förslag. Du får säkert till den ändå.
MaxB:
--- Citat från: Plinka skrivet 04.07.2014, 00:42:56 ---Kul och svängig låt! Jag tycker helt klart att version 3 där Wernborg spelar svängiga trummor passar bäst till stilen :D stressigt eller inte, , den ska ha detta tempo och denna glättiga stilen tycker jag!
--- Slut citat ---
Oki, noterar val av trummor - svängiga.
Det här är en låt jag gillar. Fortsättningen på texten det som inte äringsjunget ännu, kommer nog gillas av den personen på jobbet.
--- Citat från: zzeb skrivet 04.07.2014, 13:46:43 ---Obladioblada som du nämnde stämmer ganska bra. Gillar versionen med raka trummor.
Vers funkar fint tycker jag. Refrängen är också bra men behöver fraseras om lite. Sitter på jobbet på lunchen och kan inte sjunga in förslag och kan inte skriva noter så jag försöker förklara i text.
Nine past seven "kort paus" commute train
Och på sista raden tar du bort "commute". Nine past seven train - here we come
Hoppas du förstår hur jag menar och får till en bättre frasering i refrängen:)
Detta är ju bara förslag. Du får säkert till den ändå.
--- Slut citat ---
Raka trummor gillas - antecknat!
Refrängen ska sjungas om, förmodligen ska allt sjungas om då jag blir mer bekant med fraseringarna. Har gått och övat sången och texten en del efter denna inspelning.
Vet inte om jag vill lämna commute i slutsvängen, vill hellre hinna med den delen i rytmiken.
Men nu ska jag ut till stallsysslorna. Musiken kommer i andra hand. :( :lol:
Nån mer som tycker bäst om det ena eller andra trumalternativet från vår fina trummis Wernis?
Svängigt eller rakt? Jag är nyfiken och vill veta!
MaxB:
Nu är tiden att tycka till om svängigare eller rakare trummor ute.
Jag har valt att använda de som spelar takten rakare -
tycker de passar bättre i denna låt.
Om jag ska vara nöjd med den här snart kanske. Men återstår kanske en tågvissla, som återkommer på ett ställe som upprepas några gånger...
Eddi:
Helt ärligt så känner jag inte till någon som gjort så många tåglåtar som du eller låtar om dragbåtar heller för den delen så där toppar du min lista över sådana låtar. Fast jag tycker fortfarande att blåset är för midi men det är ju inget att göra nåt åt :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida