Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Nine Past Seven Commute Train

<< < (3/10) > >>

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 02.07.2014, 02:48:56 ---har bara lyssnat på W´s version trummorna låter ok men blåset väldigt midi och sången väldigt stressad. Bra idé men där nånstns försvann det...enligt mig dårå

--- Slut citat ---

Blåset är fyra olika ljud från Roland-ljudmodulen, så nån form av midi är det väl (inspelade på fyra audio-spår dock). Sången är tänkt att vara snabb och rytmiskt, som nån slags percussion. Tänkte inte den ska vara stressad...

--- Citat från: Bribedant skrivet 02.07.2014, 04:44:50 ---Fast jag tycker den här är rätt kul. Studsig och lite så där en gnutta otjat som den här stilen gärna får vara. Blåset är ok för mig. Hört mycket värre från synt. Är det Roland burken? Nya trummorna lyfte det hela rejält också.

--- Slut citat ---

Tänkt att vara kul, barnslig överdriven text som kanske är så osannolik att man kan dra på smilbanden.
Jag det är Roland-ljudmodulen, som jag fick av den godhjärtade Perowitch. Trummorna låter bra men  jag hade tänkt annan typ av trumspel...  :unsure:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.07.2014, 08:05:16 ---Wernis trummor ger rätta flytet tycker jag.Men låten minner mig om en 60-tals låt?
Blåset som en frisk fläkt i söderhavet - jag störs inte av midifeelingen.Man tager vad man haver liksom.Blir det en världshit så kopplar du på London symphonia orchestra och blåser skiten ur allt  :D
Lite forcerad text på reffen liten förenkling där ala wernis förslag så har du den.
Well Joanna ...when the morning come - gick texten nånting..på den jag tänker på
Singing hope Joanna singing hope joanna - hope until the mornin´come..reff typ..
Jag fick leta ett tag på spotify den här är det jag tänkte på:
Give me hope Joanna
Likheter,skit i det.Du har en glad och kul dänga på G,in med nån brytning och rocka på.

--- Slut citat ---

Wernis trummor låter bra men har inte den typ av spel jag tänkte mig. Får se vad som sker med trummorna i den här låten. Ska också plocka in nån tågvissla på ett ställe, som återkommer några gånger i låten. Med annan instrumentsättning (elgitarrer) eller lägre volym på blåset kanske det låter mer naturtroget?  Har också en idé om annan inledning i låten. Klockan 7.09 imorse, spelade jag in tågutroparen innan tågets avgång och dörrarna som stängdes efteråt. Sen har jag tänkt mig enbart blås (en kort grej) - innan låten drar igång med bas och alla instrument. Får se vad det blir.

Kopplingen till en dänga som "Give me hope Joanna" är okej!  :wub:  B)

Roffe H:
Wernborgs trummor svänger fint och passar bättre, lite stressigt fortfarande när du sjunger: "Nine past seven cummute train", vad händer om du sjunger "Nine past seven C- train" istället (bara en tanke)? Kul låt!  :D

/Roffe H

Asti:
Kul låt! Lite obla-di-obla-da känsla över den.
Det svänger bättre i andra versionen med Wernborgs trummor,
men å andra sidan hörs det tydligare när blåset ibland blir lite otajt.
/Asti

MaxB:
Har fått nya rakare trummor av Wernborg som är med i kvällens mix (finns i första inlägget)
Om du får välja (det får du inte  :P) vilket trumalternativ tycker du låter bäst i den här låten?

Har inte hunnit göra om introt som jag vill ha det men har klippt lite för att få blåset tajtare (är det det?). Ska också ha en fortsättning där alla blir glada då de ser hon som städar på jobbet. Det var ursprungligen hon som bad mig göra en låt där hon är med. Här inspirerade däremot ett nytt möte på pendeltåget. Det är med i första delen som redan är på plats - "Denise please". Denise är hårdrockare, så min musik är nog inte riktigt hennes bag - kanske köper hon texten...  :lol:

Bribedant:

--- Citat från: MaxB skrivet 02.07.2014, 10:25:58 --- Klockan 7.09 imorse, spelade jag in tågutroparen innan tågets avgång och dörrarna som stängdes efteråt.

--- Slut citat ---

ALL CHANGE!

Feel your body melt;
Mum to mud to mad to dad,
Dad diddley office, Dad diddley office,
You're all full of ball.

:P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion