Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Nine Past Seven Commute Train

<< < (7/10) > >>

equality:
Bra sväng i denna glada och kula låt. Lite "(give me hope) Johanna" över denna. Gillar blåset, vad är det? Fin mix och bra körat bl a. 

MaxB:

--- Citat från: Airikr skrivet 09.07.2014, 23:24:23 ---Hur kan man inte älska denna tåglåt, jagar alla dystra känslor på flykten  :D  :wub:
Gillar flödet i texten och tycker inte att du ska ändra på något. Det finns flera små detaljer i fraserandet som är både kul och speciellt, refrängen är hur skön som helst, känns som om låten är gjord när du suttit på tåget och det rullar över skenornas skarvar i ungefär 110 blås, precis så som det var förr, så ändra för tusan inte det.
Visst låter det midi i tutandet men det funkar och blir lite "lekfullt naivt" på något vis (herregud, hur förklarar man det?). Skulle kunna tänka mig mer solofeeling i solodelen, fibbla runt lite mer bland tonerna...
Nu fattas bara visslan!

--- Slut citat ---

Ja visst är det en positiv låt! Jag är en idiot som tror att alla är glada, det är galet positivt. Kan väl inte bli några låtar om man bara tänker positivt... eller?
Är också lite nyfiken på Denise och Artas reaktion, på det galet positiva. De vet att det är en låt på gång men inte mycket mer.
Nu vet jag att det är C och E (sug) i ett F-munspel som ska böjas, för att få rätta tågvisslan på plats. Kommer...

--- Citat från: equality skrivet 10.07.2014, 10:09:58 ---Bra sväng i denna glada och kula låt. Lite "(give me hope) Johanna" över denna. Gillar blåset, vad är det? Fin mix och bra körat bl a. 

--- Slut citat ---

Den associationen fanns tydligen hos mig omedvetet. Tänkte ändra blåset på ett sätt som jag sen insåg var för nära den låten efter att nån gav mig kopplingen till den låten, så jag lät bli den ändringen. Blåset kommer från fyra olika ljud från hårdvarusynten Roland JV-2080 som jag fick av Perowitch för något år sen. Underbar gåva med många härliga ljud.

MaxB:
Har provat på en tågvissla nu men det var inte så lätt som jag trodde. Spelade säkert om samma sak 20-30 gånger och ändå är jag inte övertygad att jag är i mål.
Testade också att lägga lite stereoeko på första rösten och på "go" innan ett blåsparti.

Airikr:
Jag tycker nog att du är i mål, på alla sätt-det rockar fett  ;)

bjurte:
Hurtigt värre !!
Svänger bra det här och även om det inte känns som en kopia, så kan jag inte låta bli att sjunga med i 'Give me hope Joanna'  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion