Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Dont put Lucy in the corner Nu mastrad med Landry
Roffe H:
Gillar att du lagt in "Don´t put Lucy in the corner" mitt låten också, satt fint där. Det artar sig, bara att jobba vidare och visst blir det nå´t.... :D
/Roffe H
Harmonica mike:
Då skall vi se Eddi,jag har svårt att lyssna på andras alster i den strömlösa världen där ute i stugan.Men nu är jag på plats en stund :)
Ja helt klart,det tar sig.Lite mer delay/reverb på sången kan jag önska..
Highaten är jobbig i 16delar under intro/inledning.Sedan går den hela låten hör jag då jag tar på mig lurarna förutom några korta sträckor.Kantslag under intro/inledning förslagsvis eller några "pyystramp"..Trummorna känns hårdrock men du lirar en visa typ..
Stämman du har på "reffen lucy in the.." Måste du sätta tight och den får inte gå upp högre i volym på sluttampen..S Y N K A
Lite småputs alltså i sången och storputs på trummorna så blir det här en fin liten sak.
I övrigt så glider allt igenom men jag fastnar på trummorna och får inte den där rätta helhetsbilds feelingen som jag behöver..Men det är ju jag det.
Gnällig måndags gubbe med motorsågen igång :D
Liten sido fotnot:
Vi lirade en gång,runt 1990 skulle jag tro,med en trummis från tornedalen på ett större gig på LTU.Killen gjorde det han skulle då vi repade in 30-40 låtar ett par veckor före giget,dock utan att övertyga.Men vår ordinarie trummis var bortrest så vi testade lite nytt blod då vi redan tackat ja till spelningen..När vi skulle lira livegiget så smyg drog han i sig en kvarting explodera för att "coola ned nerverna"som han uttryckte sig..Det var lynchstämning i bandet efter den spelningen.Killen överlevde vad jag vet,fast jag såg aldrig mer till honom :ph34r: :lol: Det finns mer om detta men det håller jag på.
Mike
bjurte:
Lite väl Murrig ljudbild, tror att basen stökar till det lite, trummorna alldeles för överkomprimerande, blir inget flyt i trumme-lummande då...
Det döljer sig en skön låt bakom allt, försök lätta upp lite på trummor och EQ:a basen lite distinktare, så sitter den. B)
Eddi:
Ok jag har tagit till mig en del av synpunkterna andra har jag helt negligerat :D så en ny mix blev till av denna udda låt som jag lägger in på färdiga dessutom, vilket jag aldrig trodde,men jag tycker den har passerat kvalitetssäkringen på nåt sätt ändå......?
MaxB:
Det finns några myspysiga grejer i låten. Kommer att tänka på Rolling Stones och Mick Jagger vid något tillfälle under lyssningen. Tror att låten, som var en idé men faktiskt blev en låt, skulle vinna på att ha mer driv i gitarr(er) och kanske en livetrummis. Nåja nu är den färdig och det är dags att dra vidare. Nästa helg kanske det blir en ny låt?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida