Forum > Demolåtar

1up - T800 / 1up feat Girly-Sorry (uppdaterad 20141109 ny mix -drums mer tryck?)

<< < (4/6) > >>

Dividend:
Jag tänkte väl det...

1up:
Min miss, det är Girly som sjunger och skrivit texten och ingen annan. :) Nu är det tydliggjort.

Tack för era kommentarer, ny version uppe med flest justeringar på sångspåren, reverb inspelat från min lägenhet, ny inledning, fått fram tidigare leadsynth emellan sången på sina håll, tycker det funkar bra som komplement.

MaxB:

--- Citat från: 1up skrivet 03.11.2014, 23:27:37 ---Min miss, det är Girly som sjunger och skrivit texten och ingen annan. :) Nu är det tydliggjort.

Tack för era kommentarer, ny version uppe med flest justeringar på sångspåren, reverb inspelat från min lägenhet, ny inledning, fått fram tidigare leadsynth emellan sången på sina håll, tycker det funkar bra som komplement.

--- Slut citat ---

Bredda körerna skrev nån - men inte så mycket som nu tycker jag.  Och sänk volymen på körerna. Nu låter de lika högt som leadsången och det förvirrat mig. Eventuellt kan du skära bort låga frekvenser på körerna så att deras ljudbild skiljer sig från leadstämmans.

spacetrucker:
Jo, nu ligger nog körstämmorna lite väl långt ut på kanterna... den höga stämman går väl an men den lägre stämman är för dominerande... den till höger alltså.

Annars är detta skönt

// Space

Plinka:

--- Citat från: Girly skrivet 03.11.2014, 11:24:00 ---Hej svejs alla! Länge sen sist och jag måste börja med en liten rättning...
...det bidde liksom lite fel här  :P

Det är inte Plinka utan jag - Girly - som sjunger och gjort text här  :lol:

Ser gärna att körerna breddas lite och att den höga kören sänks i volym.

Ha det gott!  :)

--- Slut citat ---

:lol: Haha, ja jag blev lite orolig när jag läste att jag var inblandad och trodde jag drabbats av allvarlig minnesförlust -vad har jag nu hittat på utan att minnas, dags att ta det lite lugnare??  :P

Skön låt i alla fall tycker jag! Sången och texten låter gott mot det sköna 1up-iga arret och soundet, och passar väl in. Snygg produktion med!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion