Forum > Demolåtar
1up - T800 / 1up feat Girly-Sorry (uppdaterad 20141109 ny mix -drums mer tryck?)
Marsall:
Klart bättre nu ..foten pumpar på i golvet ....leaden ligger bra nu ..körerna kanske liite till bakåt.. Men de e nog smaksak :)
1up:
--- Citat från: Marsall skrivet 10.11.2014, 14:16:09 ---Klart bättre nu ..foten pumpar på i golvet ....leaden ligger bra nu ..körerna kanske liite till bakåt.. Men de e nog smaksak :)
--- Slut citat ---
Tack för feedback Marsall.
Ha de gott!
Girly:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 03.11.2014, 18:21:36 ---Hihi...tyckte väl det var du Girly :lol: :wub:
Jag tycker mycket om dina stämmor, särskilt oktavsången, det blir fin botten och sköna kontraster. Men-som du skriver här, så ska kören breddas och det behövs framförallt effekter på stämmorna så blir det kanon, även på leadsången så det blir mer flyt i det hela.
Kul att se dig här igen, jag kom själv nyligen tebax efter en paus :wub:
Bra låt annars!
/Marre
--- Slut citat ---
Hej Marre och tack!
Härligt att du också är 'still going strong'! :D
Kul att få hänga med i 1st up's balla låt. Jag hinner ju tyvärr inte med så mycket som jag vill nuförtiden.
/Girly
--- Citat från: Plinka skrivet 04.11.2014, 15:05:43 --- :lol: Haha, ja jag blev lite orolig när jag läste att jag var inblandad och trodde jag drabbats av allvarlig minnesförlust -vad har jag nu hittat på utan att minnas, dags att ta det lite lugnare?? :P
Skön låt i alla fall tycker jag! Sången och texten låter gott mot det sköna 1up-iga arret och soundet, och passar väl in. Snygg produktion med!
--- Slut citat ---
Haha... kan tro du blev lite förvirrand där ett tag :lol:
Tack va kul att du gillar det.
/Lena
--- Citat från: Marsall skrivet 10.11.2014, 14:16:09 ---Klart bättre nu ..foten pumpar på i golvet ....leaden ligger bra nu ..körerna kanske liite till bakåt.. Men de e nog smaksak :)
--- Slut citat ---
Kul att du diggar!
Tack! :)
--- Citat från: bjurte skrivet 05.11.2014, 11:21:45 ---Lenas sång är kanon som vanligt,men som många andra varit inne på, måste Lead och stämmor separeras mer,annars
blir det bara stökigt, EQ:a körerna stenhårt med skuren botten och försök få dom längre bak i rummet..
Sval låt.. B)
--- Slut citat ---
Tackar allra ödmjukast! Det tekniska överlåter jag till 1st up. Tycker nya mixen låter bra :)
/ Lena
--- Citat från: Wernborg skrivet 04.11.2014, 22:19:46 ---Sval skön låt.
Arret puttrar på fint. Jag lyssnar i laptop så mixen lämnar jag okommenterad.
Ang. sång och kör så blir det lite som att Girly sjunger i munnen på Girly. Tror det är två orsaker till att jag tycker så. Här är mitt förslag till förändring om ni vill gå den linjen.
1. Tycker att körfraserna kunde jobbas mer med så att de inte ligger samtidigt som leadsången på en del ställen.
2. Mixa körrösterna helt annorlunda. Skär mycket botten, fläska på med delay och reverb så att de verkligen skiljer ut sig från leaden.
Snyggt jobbat båda två!
--- Slut citat ---
Tjena Werborg! Tack för förändringsförslag! :) Jag är dock inte så värst sugen på att ändra körerna... tror kanske rörigheten mest berodde på att de låg lite högt i volym. Får väl se om du gillar nya mixen bättre.
/Girly
mahan:
Tjou på er!
Riktigt snyggt detta, en fin lite svävande mix som sitter rätt bra. Några små fixningar kanske:
- basen känns lite "borttappad" stundom i introt, kolla not mot ackord.
- elpianot sticker lite onödigt ut, särskilt tillsammans med sången så lite ner på volymen där
- elpianot kunde lite fixas till vid 185-200 (på spelaren), stämmer inte riktigt med sången där
- nånting typ strings ligger väldigt långt bak i mixen, lite upp med dom.
Bra jobbat, och Girly sjunger ju som en ängel :wub:
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida